SponsorRingen 2017: WE Fashion is sponsor van het jaar

SponsorRingen 2017: WE Fashion is sponsor van het jaar
  • Sponsoring
  • 30 nov 2017 @ 23:11
  • 41962 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringAwardsSponsorRingEntertainment

WE Fashion is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. Bij de uitreiking van de SponsorRingen 2017 is commercieel directeur Menno Geelen van Ajax verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. MarketingTribune was aanwezig in de Amsterdamse Kromhouthal en zet alle winnaars op een rij.

Op donderdagavond  30 november zijn in de Kromhouthal de SponsorRingen 2017 uitgereikt in de categorieën Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsord en Smart Budget. Nieuw dit jaar is de categorie Langlopende Sponsorships waarvoor de vakjury zelf kon nomineren. Bekijk alle overige winnaars per categorie in het overzicht hieronder.

De categorie Langlopende Sponsorships is ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op langere termijn nog beter aan te tonen. Opmerkelijk: de drie kandidaten winnen alledrie goud. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. ‘Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte.’

Lang Lopende Sponsorships

Entertainment & Events

  • Goud: WE X Nina
  • Zilver: NK Tegenwindfietsen
  • Brons: Miele PowerWash op Lowlands 2017
  • Genomineerd: The Voice of Holland

Gesponsorde

Kunst & Cultuur

  • Goud: NS Tijd voor Lezen
  • Zilver: Look Like Marilyn
  • Brons: Partnership Audience Development

Maatschappij

  • Goud: McHappy Day
  • Zilver: Royal Philips - Pride 2017
  • Brons: Kraanwater in Nepal

Sport

  • Goud: Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd
  • Zilver: Hardloopsupporter
  • Brons: Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen
  • Genomineerd: Rabo EuroHockey Championship 2017

Smart Budget

  • Goud: Wereldtitel Dammen 2016
  • Zilver: Schoolreisje van je leven naar Carré
  • Brons: Look Like Marilyn

Sponsor van het Jaar: We Fashion

Sponsorpersonality van het JaarMenno Geelen (Ajax)

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren. 

Lees op MarketingTribune.nl meer over alle winnaars, genomineerden en jurycommentaren. 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Stichting SponsorRingen