Online technologie en marketing trends 2016! Maar kijk je ook Discovery Channel?
- B2b
- 16 dec 2015 @ 09:00
- Link
-
Arwen Obermeyer
directeur, partner
Jelba - LeadgeneratorMarketingautomation
- 16 dec 2015 @ 09:00
- Arwen Obermeyer
Nu het einde van het jaar nadert wordt de inbox weer rijkelijk gevuld met eindejaarlijstjes en voorspellingen voor 2016. Zelfbenoemde goeroes steeds vaker per video en de rest uiteraard via de digitale pen. Het is niet veel nieuws onder de zon. Content blijft King, “Dwell Time” voor de SEO ranking, Mobile First staat ook nog steeds in de lijstjes net als big data, marketingautomation, leadgeneration, tag management en inbound versus outbound. En allemaal nog steeds keurig in het Engels. Al deze termen, ze betekenen niets. Want technologie in combinatie met slim menselijk nadenken is de sleutel tot groei.
Ik wil een lans breken voor de medewerker zo aan het einde van het jaar. Elke professional, aanstormend ondernemerstalent en marketingfanaat is vanzelfsprekend meer dan geïnteresseerd in technologie en het woord disruptief gebruiken ze minimaal 3 keer per dag. Geweldig! Maar het is de echte interesse, de oprechte klik in het product van je bedrijf en een ongekende drive om de klant van de klant te leren kennen die voor echte resultaten zorgen. Ook al heb je de beste technologie en tooling ter wereld in huis, een robot maakt geen content. Althans, dat vinden wij dan.
Kijk je naar Discovery Channel?
Dit is dan ook de eerste vraag die wij stellen aan onze potentiele medewerkers. Kijk je naar Discovery Channel? En zo ja, wat kijk je dan? In onze tak van sport moet je een warm gevoel van binnen krijgen van spattende verspaningsvloeistoffen, van roerwerken in betonsilo’s, een ongekend gevoel van trots voelen bij robotarmen die in een synchrone dans bewegen langs een productielijn en van gatzagen met diameters waar een consument nooit mee gaat werken. Op de vraag wat ze kijken, krijgen wij doorgaans rode wangen of een lege blik. De technisch uiterst getalenteerde marketeers vallen bij bosjes af in de selectieprocedure. Want de meesten lopen eerder warm voor hardloopschoenen, boeken, huishoudelijke apparatuur of andere als consument herkenbare producten. Zodra we een beetje richting het begin van de productieketen gaan, haakt het gemiddelde marketing mens af.
Belevingswereld
Dus we zoeken net zo lang totdat we een Discovery liefhebber te pakken hebben. Want b2b marketing gaat om enthousiasme, interesse, en oprecht begrip voor de belevingswereld waarin je wil verleiden tot aankoop en contact. Alle trends en terminologie ten spijt. Ook al spreek je nog zo goed Engels en ben je nog zo slim.
Power to the people…. and a happy new year. Oh ja.. Praat Nederlands met me.
-
Arwen Obermeyer
- Werkt bij: Jelba
- Functie: directeur, partner
- Website:http://www.jelba.nl/
- Profiel »
- inbound
- b2b marketing
- online
- belevingswereld
- Discovery Channel
- leadgeneration
- outbound
- trends
- marketingautomation
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management