4 vragen aan... Meindert Kennis (CMO Spinnin' Records): 'De marketingmix in dance verandert dagelijks'

4 vragen aan... Meindert Kennis (CMO Spinnin' Records): 'De marketingmix in dance verandert dagelijks'
  • Content
  • 12 apr 2017 @ 09:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieMarketing

Dance is populairder dan ooit, maar zijn marketeers zich ook doordrongen van dit feit? Is de dance-markt al volwassen en welk merk doet het goed? Aan het woord Meindert Kennis (39), chief marketing officer bij Spinnin' Records, het platenlabel van top-dj's als Sander van Doorn en Don Diablo.

Wat is voor Spinnin' Records op dit moment de grootste marketinguitdaging?
Voor een bedrijf als Spinnin', met een jonge doelgroep dus, is het altijd de grootste uitdaging om invloedrijk te blijven. Muziek, trends, technologie... alles is constant in beweging en dus mag je nooit achterover leunen. Het is voor ons belangrijk om altijd de vinger aan de pols te houden, te voelen wat er speelt en te blijven innoveren. 

Is de dance-markt al volwassen en dan met name op het gebied van marketing? Zonee, wat moet er nog gebeuren?
Tja, wat is volwassen? Als volwassenheid betekent dat er uitvoerige publicaties en doorberekende modellen bestaan voor dance-marketing, dan zeg ik: nee, en begin er ook niet aan. De markt, doelgroep en marketingmix veranderen dagelijks, dus wat je vandaag opschrijft is bij wijze van spreken morgen niet meer relevant. Als je 'volwassen' aan expertise of professionaliteit koppelt, dan is dance-marketing dat zeker. De aard van de markt dwingt ons ook tot vooruitstrevendheid en innovatie. Daar kunnen andere markten nog best wat van leren.

Welk merk in de dance doet het goed en waarom?
Dat zijn er nogal wat. Maar als ik naar ons speelveld kijk, dan heb ik veel respect voor merken die uit een online community ontstaan. Dat zijn merken die in eerste instantie geen product verkopen, maar een merk bouwen door middel van het verzamelen van een groot online publiek. Die beginnen vaak als social media-kanaal of blog op een zolderkamer en groeien vervolgens uit tot zeer invloedrijke merken. Om dat te kunnen moet je heel goed op de bal zitten en precies weten waar de markt en technologische ontwikkelingen heengaan. Een goed voorbeeld daarvan is Trap Nation.

Wat is de grootste misvatting over dance-marketing?
De volwassenheid of professionaliteit waar ik het eerder over had. Aan de oppervlakte lijkt het wellicht een speeltuin, maar daaronder zit vaak een goed doordachte strategie. Gelukkig ervaar ik mijn werk door al die snelle ontwikkelingen nog wel als een speeltuin.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken