4 vragen aan... Meindert Kennis (CMO Spinnin' Records): 'De marketingmix in dance verandert dagelijks'
- Content
- 12 apr 2017 @ 09:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingcommunicatieMarketing
- 12 apr 2017 @ 09:31
- Lucas Boon
Dance is populairder dan ooit, maar zijn marketeers zich ook doordrongen van dit feit? Is de dance-markt al volwassen en welk merk doet het goed? Aan het woord Meindert Kennis (39), chief marketing officer bij Spinnin' Records, het platenlabel van top-dj's als Sander van Doorn en Don Diablo.
Wat is voor Spinnin' Records op dit moment de grootste marketinguitdaging?
Voor een bedrijf als Spinnin', met een jonge doelgroep dus, is het altijd de grootste uitdaging om invloedrijk te blijven. Muziek, trends, technologie... alles is constant in beweging en dus mag je nooit achterover leunen. Het is voor ons belangrijk om altijd de vinger aan de pols te houden, te voelen wat er speelt en te blijven innoveren.
Is de dance-markt al volwassen en dan met name op het gebied van marketing? Zonee, wat moet er nog gebeuren?
Tja, wat is volwassen? Als volwassenheid betekent dat er uitvoerige publicaties en doorberekende modellen bestaan voor dance-marketing, dan zeg ik: nee, en begin er ook niet aan. De markt, doelgroep en marketingmix veranderen dagelijks, dus wat je vandaag opschrijft is bij wijze van spreken morgen niet meer relevant. Als je 'volwassen' aan expertise of professionaliteit koppelt, dan is dance-marketing dat zeker. De aard van de markt dwingt ons ook tot vooruitstrevendheid en innovatie. Daar kunnen andere markten nog best wat van leren.
Welk merk in de dance doet het goed en waarom?
Dat zijn er nogal wat. Maar als ik naar ons speelveld kijk, dan heb ik veel respect voor merken die uit een online community ontstaan. Dat zijn merken die in eerste instantie geen product verkopen, maar een merk bouwen door middel van het verzamelen van een groot online publiek. Die beginnen vaak als social media-kanaal of blog op een zolderkamer en groeien vervolgens uit tot zeer invloedrijke merken. Om dat te kunnen moet je heel goed op de bal zitten en precies weten waar de markt en technologische ontwikkelingen heengaan. Een goed voorbeeld daarvan is Trap Nation.
Wat is de grootste misvatting over dance-marketing?
De volwassenheid of professionaliteit waar ik het eerder over had. Aan de oppervlakte lijkt het wellicht een speeltuin, maar daaronder zit vaak een goed doordachte strategie. Gelukkig ervaar ik mijn werk door al die snelle ontwikkelingen nog wel als een speeltuin.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe speler Explainer.nl focust op... 14-05-2025
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management