Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal

Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
  • Content
  • 13 mrt 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingMarketing

Cognito Amsterdam, een wereldwijd PR- en communicatiebureau, is in drie categorieën in de prijzen gevallen bij de j.l. Corporate Content Awards van Communicate Magazine in Londen. Hier de complete uitslag.

Dit jaar is het derde jaar op rij dat het bureau CC-Awards ophaalt, met prijzen in de categorieën ‘Best One-Off Campaign’ en ‘Best Content to Assist with Reputation Management’ voor werk voor Regtech-specialist Hyarchis. Het bureau nam ook een award mee naar huis voor zijn commerciële PayTech Talk podcast in de categorie ‘Best Use of Digital’.

De Corporate Content Awards, recent uitgereikt in de betoverende Underglobe van Shakespeare’s Globe Theatre in Londen, legden volgens de organisatie de voorbeeldige inspanningen vast die de kern vormen van corporate storytelling.

Aantrekkingskracht
'Van unieke campagnes tot krachtige verhalende opbouw: de prijzen vormden het toneel voor de viering van uitzonderlijk creatief en innovatief werk. De Corporate Content Awards eren en vieren de voortdurende uitbreiding van content binnen het bedrijfsleven. Elk jaar wordt de universele, blijvende aantrekkingskracht van een goed verhaal duidelijk en onze winnaars blijven bewijzen dat bedrijfsinitiatieven de reikwijdte en diepgang van een aangrijpend verhaal kunnen genieten', aldus de organisatie van Communicate.

Internationale prijs
Van lange films tot speelse animaties: de CC Awards claimen de brede reikwijdte van het werk dat onder de paraplu van 'corporate content' valt internationaal te bestrijken. 'De Corporate Content Awards, die nu voor de zevende keer plaatsvinden, blijven een fantastische viering van corporate storytelling', zegt Andrew Thomas, oprichter van de awards en uitgever van het tijdschrift Communicate. De awards omvatten 20 categorieën, waaronder 'Beste doelgerichte inhoud' en 'Beste inhoudscampagne ter ondersteuning van reputatiemanagement', en werden afgesloten met de speciale prijzen: 'Beste corporate storyteller' en natuurlijk de 'Grand Prix', die naar ISG ging. In Nederland gelden de Grand Prix Content Marketing Awards als toonaangevende, enige echte vakbrede en authentieke prijs in de Benelux. Hier de uitslag GPCM van 2023. Kijk hieronder voor de uitslag CC Awards.
(PvWK)

De winnaars van de Corporate Content Awards 2024 zijn als volgt:

Best content campaign to assist with corporate positioning

  • Gold – ISG
  • Silver – GMAC and Wardour
  • Silver – Shell Marine
  • Bronze – Iress and Fresh Air Production
  • Highly commended – Accor
  • Highly commended – Allied Universal and G4S met FTI Consulting LLP en Delineo

 

Best content campaign to assist with reputation management

  • Gold – Philip Morris International – Rethink Disruption
  • Silver – Eurofighter Typhoon
  • Silver – LivaNova
  • Bronze – Hyarchis en Cognito

 

Best content targeted to the CSR community

  • Gold – Edge Strategy en Gravity Global
  • Silver – Legal & General en Wardour

 

Best content targeted to the internal audience

  • Gold – BP
  • Gold – CFA Institute en H&H
  • Silver – Internal Communications, Retail Banking, NatWest
  • Silver – Royal Mail and Linney
  • Bronze – Civil Service Pensions, MyCSP en Fresh Air Production
  • Bronze – Haleon en Given

 

Best purpose-driven content

  • Gold – Ikea en Given
  • Silver – EDGE Strategy en Gravity Global
  • Silver – Legal & General en Wardour
  • Bronze – BMJ Publishing Group Ltd.
  • Bronze – Cardano

 

Best use of video

  • Gold – Anglo American en H&H
  • Silver – Mazars and Living Group
  • Silver – The Institute of Chartered Accountants in England and Wales (ICAEW) and Sunday
  • Bronze – Allen & Overy en Team Lewis
  • Bronze – KPMG and We Are Tilt
  • Highly commended – Edge Strategy and Gravity Global

 

Best use of digital

  • Gold – Mazars en Living Group
  • Silver – Edge Strategy en Gravity Global
  • Silver – Payoneer and Gravity Global
  • Bronze – LivaNova
  • Bronze – PayTech Talk en Cognito
  • Bronze – Travers Smith

 

Best use of animation

  • Gold – Akin en Living Group
  • Gold – Church of England en Wardour
  • Silver – Dell Technologies en Silver Agency
  • Bronze – Incyte en Random42 Scientific Communication

 

Best use of print

  • Gold – Ocado en Sunday
  • Silver – RSA en Wardour
  • Bronze – RBC Brewin Dolphin en Wardour

 

Best use of audio and podcasts

  • Gold – Iress and Fresh Air Production
  • Silver – BASF and Fresh Air Production
  • Silver – Southeastern Trains, The Team en Fresh Air Production
  • Bronze – Legal & General en Fresh Air Production
  • Bronze – PTC en 18Sixty
  • Highly commended – ABB en Fresh Air Production
  • Highly commended – Epam

 

Best use of a visual property

  • Gold – Akin en Living Group
  • Silver – Renewi en Wardour

 

Best use of a celebrity or influencer

  • Gold – KPMG en We Are Tilt
  • Silver – P&O Cruises en Sunday
  • Bronze – Edge Strategy en Gravity Global

 

Best use of copy style or tone of voice

  • Gold – KPMG en We Are Tilt

 

Best corporate blog

  • Gold – SThree en Wardour
  • Bronze – Philip Morris International

 

Best use of content with an existing external community

  • Gold – The Institute of Chartered Accountants in England and Wales (ICAEW) en Sunday
  • Silver – Dell Technologies en Redactive
     

Best user-generated content

  • Gold – TUI en MSL UK
  • Bronze – Mazars en Living Group

 

Best use of content in a live or experiential setting

  • Gold – P&O Cruises en Sunday
  • Bronze – PAI Partners en Bladonmore

 

Best branded content publication

  • Gold – Ocado en Sunday
  • Silver – RBC Brewin Dolphin en Wardour
  • Bronze – RSA en Wardour

Best branded content site

  • Gold – Akin en Living Group
  • Silver – Bics en Isoline Communications
  • Bronze – Northern Data en Team Lewis
  • Bronze – The Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS) en Sunday

 

Best use of data

  • Gold – Allied Universal en G4S met FTI Consulting LLP en Delineo
  • Silver – Epam
  • Bronze – Ayming en Aspectus Group
  • Bronze – Bitbloom en Aspectus Group

Best use of content on social media

  • Gold – Aecon Group Inc.
  • Gold – Edge Strategy en Gravity Global
  • Silver – P&O Cruises en Sunday
  • Bronze – Payoneer en Gravity Global
  • Highly commended – Philip Morris International – Future Reimagined
  • Highly commended – Philip Morris International – LinkedIn

 

Best one-off content campaign

  • Gold – GMAC en Wardour
  • Silver – The Institute of Chartered Accountants in England en Wales (Icaew) en Sunday
  • Bronze – Hyarchis en Cognito
  • Highly commended – Philip Morris International – Future Reimagined

 

Best long-term use of content

  • Gold – PTC en 18Sixty
  • Silver – Anglo American
  • Silver – RBC Brewin Dolphin en Wardour
  • Bronze – ABB en Fresh Air Production
  • Bronze – RSA en Wardour

 

GRAND ACCOLADES

Best corporate storyteller

  • Winner – Anglo American en H&H

 

Grand Prix

  • Winner – ISG

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken