Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
- Content
- 31 okt 2023 @ 21:20
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentAwards
- 31 okt 2023 @ 21:20
- Nanny Kuilboer
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
De Awards werden uitgereikt aan de beste contentstrategieën van Nederland en belonen het structureel inzetten van content om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te halen.
De Bekroningen zijn beloningen voor specifieke categorieën binnen contentmarketing, waarbij primair op de uitvoering werd gelet. Uiteraard moet wel zijn onderbouwd waarom keuzes in creatie of distributie zijn gemaakt. De Bekroningen kennen twee hoofdcategorieën, te weten Creatie en Distributie. Elke hoofdcategorie is onderverdeeld in secties.
Hieronder een overzicht van de winnaars. De case-omschrijvingen en juryrapporten staan in de winnaarsspecial van MarketingTribune 18 en een uitgebreid beeldverslag van de uitreiking staat in MarketingTribune editie 19.
AWARDS B2B
GOUD
Komt goed!
Multicopy / C2B
ZILVER
Kees de Boekhouder
Kees de Boekhouder / Unlike
BRONS
MKB - Meer Met Energie
Vattenfall / iO
AWARDS B2C
GOUD
Future Money Talks
SNS / Born05
ZILVER
This is how Bol.com gets their audience to watch ads for 6 minutes straight!
Bol.com / Team5PM
BRONS
Would you steal from the devil?
Casillero del Diablo / C2B
AWARDS B2E
GOUD
Zorg voor morgen
Fundis / IDTV +
ZILVER
Op Koers
Damen Shipyards Group / Audio agency Airborne
BRONS
Retail Stories
NS Retail / Endeavour
AWARDS CAMPAGNE
GOUD
Dichter bij Vermeer
Rijksmuseum
ZILVER
Brandpower maakt het verschil
Kia / Havas
BRONS
Rijbewijsstruggles
CBR / Partout Digital
AWARDS JONGEREN
GOUD
Boekenweek van Jongeren x Storytime
Stichting CPNB / Stichting CPNB
ZILVER
Future Money Talks
SNS / Born05
BRONS
Kletskoker
De Kindertelefoon / iO
AWARDS NON-PROFIT
GOUD
De verdwenen SS’er
Kamp Amersfoort / iO
ZILVER
Waterschap Zuiderzeeland
Waterschap Zuiderzeeland / iO
BRONS
Podcast: het échte geheim van Tukkers
MarketingOost/ Twente Marketing
BEKRONINGEN CREATIE
AI Art
Zone Out Zone
Stimorol Benelux / SuperHeroes Amsterdam
Contentdesign
Online experience Dichter bij Johannes Vermeer
Rijksmuseum / Fabrique & Q42
Low-budget
The Call
Universiteit van Amsterdam / Totalspiel
Magazine
Mede
Kansfonds / Schrijf-Schrijf
Platform/Contenthub
Online experience Dichter bij Johannes Vermeer
Rijksmuseum / Fabrique [brands, design & interaction]
Podcast
De Verdwenen SS’er
Nationaal Monument Kamp Amersfoort / iO
Thought leadership
Markteffect Podcast Monitor
Markteffect
Video
Philips Sport Vereniging. Voor het leven.
Philips
Video short-form
Meet the Koffers – KLM
Kaliber Interactive
BEKRONINGEN DISTRIBUTIE
Distributiestrategie
Charlie for Gaia
Gaia / Integreate by DPG Media
Inzet influencers
Boekenweek van Jongeren x Storytime
Stichting CPNB / StudioM
Inzet partnerships
Team Lewis Makes It Real met Medite Smartply en SintLucas
Medite Smartply / Team Lewis
Inzet PR
Vakmanschap voorbij het pensioen: een PR-triomf voor KlusHeeren
KlusHeeren / Marcommit
Inzet social media
Op z’n Dumpert’s: wat moet je doen bij een NL Alert?
Ministerie van Justitie en Veiligheid / Initiative, HvdM, Mediahuis, OpenNow
GRAND PRIX, GRAND MERCI
Ik kan nauwelijks mijn enorme blijdschap verhullen, want ik ben ongelooflijk trots op de steun en vertrouwen voor ons prachtige event Grand Prix Content Marketing. Met een groot aantal fantastische en impactvolle inzendingen is wederom voor altijd bewezen dat inzenders van cases dit unieke fenomeen met onverholen enthousiasme omarmen.
‘Killer’ content vroegen we, en die hebben we gekregen! Een titel met een glimlach, want we gaan uiteraard niemand bang maken. Of het moet de concurrent zijn… Nee, gekheid, het is de contentmakers gelukt om met de ingezonden cases stuk voor stuk aanzienlijke en positieve impact te maken op de doelgroepen.
Daar waar reclame nog vaak een brede en snelle boodschap aan de doelgroep zendt, bewijzen contentmarketeers dat je op basis van volwaardige inzichten en behoeften van de doelgroep tot impactvolle communicatie kunt komen met een stevige merkperceptie en gewenst consumentengedrag tot gevolg.
In elke contentstrategie constateer ik met genoegen dat alle aspecten - zoals creatie, insights, authenticiteit, multichannel, duurzaamheid, branding, storytelling en humor (!) - moeiteloos aan elkaar worden gekoppeld. En de mooiste ontwikkeling is wellicht de toenemende co-creatie met stakeholders en klanten, waardoor de gezamenlijke contentuitdaging nog meer glans krijgt. De Grand Prix Content Marketing juicht heel hard voor zoveel kwaliteit, inzet en professionalisme!
De Grand Prix Content Marketing is een evenement van MarketingTribune en het Genootschap van Contentstrategen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Merkbekendheid belangrijke... 12-09-2024
- ING-campagne moet schulden jongeren... 10-09-2024
- Stayokay en WPK ontwikkelen nieuw... 28-08-2024
- Toyota wil sporten voor mensen met... 28-08-2024
- 25 september deadline inzenden Grand... 27-08-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing