[interview] 'De doelgroep van Linda is bij uitstek actief op Instagram'
- Content
- 10 apr 2018 @ 13:15
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaDigitaalContent
- 10 apr 2018 @ 13:15
- Lucas Boon
Linda maakt stappen op Instagram. In een jaar tijd is het aantal volgers gegroeid met 58%. Wat kunnen marketeers hiervan leren? Nieuwschef Merijn Henfling licht toe.
Vanwaar de focus op specifiek Instagram?
Facebook blijft nog altijd onze belangrijkste bron van verkeer. Maar sinds een jaar besteden we meer aandacht aan Instagram en hebben we ook een social redacteur aangenomen voor onze vier - en binnenkort vijf - Instagram-kanalen. De voornaamste reden is dat we graag daar willen zijn waar ons publiek is. De doelgroep van Linda is bij uitstek actief op Instagram. We hebben dus gefocust op groei en meer engagement door actiever en slimmer te worden; door vaste rubrieken te introduceren, maar ook in te spelen op de actualiteit, ons te richten op interactie en op onderwerpen die leven bij de doelgroep en door alles voortdurend te meten.
Waarom is deze nieuwe focus gunstig voor het merk Linda?
Het is goed voor onze zichtbaarheid: op Instagram is onze fanbase in twee jaar tijd gegroeid van 64.000 naar 242.000 followers. Inmiddels weten we dankzij de newsstories ook steeds meer bereik voor Lindanieuws.nl te creëren.
Wat kunnen marketeers in dit kader leren van Linda?
Zorg dat je zit waar je doelgroep zit. Speel in op behoeften, maar weet ook te verrassen. Reageer snel; social media platforms zijn voortdurend in ontwikkeling, doe daar dus wat mee. Test en meet, maar luister vooral ook naar je buikgevoel.
Lees ook: Linda legt focus op Instagram
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers