Vice helpt merken denken als uitgever

  • Content
  • 2 mei 2018 @ 10:17
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersContent

Virtue, het creatieve bureau van Vice, lanceert Publisher's View: een consultancy traject waarin het bureau merken wil helpen te denken als een uitgever.

De kennis, data en technologie van Vice wordt ingezet om verhalen te maken die passen binnen de cultuur van de doelgroep (millennials). Deze verhalen moeten de 'consideration set' van de consument laten stijgen.

Perre van den Brink, managing director Virtue, laat weten: 'Consumenten worden de hele dag door overladen met uitingen waarbij merken zenden en hun product aanprijzen. Bij brand publishing gaat het om het toevoegen van waarde, een verhaal dat uitgaat van wat relevant is binnen de leefwereld van een consument. Als je consequent op deze manier verhalen brengt, voeg je waarde toe in het leven van je doelgroep, stijgt de brand preference en zit je dus uiteindelijk hoger in iemands consideration set. Als bureau dat voortkomt uit het uitgevers-DNA van Vice hebben we alle kennis, data en ervaring in huis om merken hierbij te helpen.'

Inmiddels heeft Virtue de eerste Publisher's View trajecten afgerond voor Albert Heijn, bol.com en ING. Trajecten voor TUI zijn in ontwikkeling.

 

Lees ook: 'We maken verhalen, geen content'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken