Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar

Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
  • Content
  • 31 okt 2023 @ 21:20
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentAwards

Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.

De Awards werden uitgereikt aan de beste contentstrategieën van Nederland en belonen het structureel inzetten van content om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te halen.
De Bekroningen zijn beloningen voor specifieke categorieën binnen contentmarketing, waarbij primair op de uitvoering werd gelet. Uiteraard moet wel zijn onderbouwd waarom keuzes in creatie of distributie zijn gemaakt. De Bekroningen kennen twee hoofdcategorieën, te weten Creatie en Distributie. Elke hoofdcategorie is onderverdeeld in secties.
 

Hieronder een overzicht van de winnaars. De case-omschrijvingen en juryrapporten staan in de winnaarsspecial van MarketingTribune 18 en een uitgebreid beeldverslag van de uitreiking staat in MarketingTribune editie 19.

AWARDS B2B

GOUD


Komt goed!
Multicopy / C2B

ZILVER

Kees de Boekhouder
Kees de Boekhouder / Unlike

BRONS

MKB - Meer Met Energie
Vattenfall / iO

AWARDS B2C

GOUD


Future Money Talks
SNS / Born05

ZILVER

This is how Bol.com gets their audience to watch ads for 6 minutes straight!
Bol.com / Team5PM

BRONS

Would you steal from the devil?
Casillero del Diablo / C2B

AWARDS B2E

GOUD


Zorg voor morgen
Fundis / IDTV +

ZILVER

Op Koers
Damen Shipyards Group / Audio agency Airborne

BRONS

Retail Stories
NS Retail / Endeavour

AWARDS CAMPAGNE

GOUD


Dichter bij Vermeer
Rijksmuseum

ZILVER

Brandpower maakt het verschil
Kia / Havas

BRONS

Rijbewijsstruggles
CBR / Partout Digital

AWARDS JONGEREN

GOUD


Boekenweek van Jongeren x Storytime
Stichting CPNB / Stichting CPNB

ZILVER

Future Money Talks
SNS / Born05

BRONS

Kletskoker
De Kindertelefoon / iO

AWARDS NON-PROFIT

GOUD


De verdwenen SS’er
Kamp Amersfoort / iO

ZILVER

Waterschap Zuiderzeeland
Waterschap Zuiderzeeland / iO

BRONS

Podcast: het échte geheim van Tukkers
MarketingOost/ Twente Marketing

BEKRONINGEN CREATIE

AI Art


Zone Out Zone
Stimorol Benelux / SuperHeroes Amsterdam

Contentdesign

Online experience Dichter bij Johannes Vermeer
Rijksmuseum / Fabrique & Q42

Low-budget

The Call
Universiteit van Amsterdam / Totalspiel

Magazine

Mede
Kansfonds / Schrijf-Schrijf

Platform/Contenthub

Online experience Dichter bij Johannes Vermeer
Rijksmuseum / Fabrique [brands, design & interaction]

Podcast

De Verdwenen SS’er
Nationaal Monument Kamp Amersfoort / iO

Thought leadership

Markteffect Podcast Monitor
Markteffect

Video

Philips Sport Vereniging. Voor het leven.
Philips

Video short-form

Meet the Koffers – KLM
Kaliber Interactive

BEKRONINGEN DISTRIBUTIE
 

Distributiestrategie

Charlie for Gaia
Gaia / Integreate by DPG Media

Inzet influencers

Boekenweek van Jongeren x Storytime
Stichting CPNB / StudioM

Inzet partnerships

Team Lewis Makes It Real met Medite Smartply en SintLucas
Medite Smartply / Team Lewis

Inzet PR

Vakmanschap voorbij het pensioen: een PR-triomf voor KlusHeeren
KlusHeeren / Marcommit

Inzet social media

Op z’n Dumpert’s: wat moet je doen bij een NL Alert?

Ministerie van Justitie en Veiligheid / Initiative, HvdM, Mediahuis, OpenNow

 

GRAND PRIX, GRAND MERCI
Ik kan nauwelijks mijn enorme blijdschap verhullen, want ik ben ongelooflijk trots op de steun en vertrouwen voor ons prachtige event Grand Prix Content Marketing. Met een groot aantal fantastische en impactvolle inzendingen is wederom voor altijd bewezen dat inzenders van cases dit unieke fenomeen met onverholen enthousiasme omarmen.
‘Killer’ content vroegen we, en die hebben we gekregen! Een titel met een glimlach, want we gaan uiteraard niemand bang maken. Of het moet de concurrent zijn… Nee, gekheid, het is de contentmakers gelukt om met de ingezonden cases stuk voor stuk aanzienlijke en positieve impact te maken op de doelgroepen.
Daar waar reclame nog vaak een brede en snelle boodschap aan de doelgroep zendt, bewijzen contentmarketeers dat je op basis van volwaardige inzichten en behoeften van de doelgroep tot impactvolle communicatie kunt komen met een stevige merkperceptie en gewenst consumentengedrag tot gevolg.
In elke contentstrategie constateer ik met genoegen dat alle aspecten - zoals creatie, insights, authenticiteit, multichannel, duurzaamheid, branding, storytelling en humor (!) - moeiteloos aan elkaar worden gekoppeld. En de mooiste ontwikkeling is wellicht de toenemende co-creatie met stakeholders en klanten, waardoor de gezamenlijke contentuitdaging nog meer glans krijgt. De Grand Prix Content Marketing juicht heel hard voor zoveel kwaliteit, inzet en professionalisme!

De Grand Prix Content Marketing is een evenement van MarketingTribune en het Genootschap van Contentstrategen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken