Deelnemers Volvo Design Challenge 2015 bekend

Deelnemers Volvo Design Challenge 2015 bekend
  • Design
  • 28 mei 2015 @ 14:40
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interactie

Borre Akkersdijk, Lilian van Daal, Brit van Nerven, Bob Schiller en Jólan van der Wiel zijn de vijf genomineerde ontwerpers die deelnemen aan de Volvo Design Challenge 2015. In oktober maakt de jury de winnaar bekend. De designers presenteren dan hun ingezonden ontwerp en visie op het automerk Volvo tijdens de Dutch Design Week Eindhoven (17-25 oktober). Het is de tweede editie van de door Volvo Cars Nederland georganiseerde ontwerpwedstrijd voor jonge ontwerpers. 

Ontwikkeling van talent stimuleren
Volvo streeft ernaar om een platform te ontwikkelen waar design en automotive elkaar ontmoeten en elkaars grenzen verkennen. Het doel hierbij is om ambitieuze designers te prikkelen en de ontwikkeling van hun talent te stimuleren. “We zijn trots dat deze jonge ontwerpers hun innovatieve designkwaliteiten met ons delen”, zegt Arthur van Es, Marketing Directeur van Volvo Cars Nederland.

Designed around you
De komende maanden werken de genomineerden aan een ontwerp geïnspireerd op Volvo en de filosofie van het automerk: 'Designed around you'. Jólan van der Wiel, een van de genomineerde ontwerpers, licht toe: “Volvo is een merk met een duidelijke visie en ik zie het als een uitdaging hier vanuit mijn eigen vakgebied op te reageren.”

De jury van de Volvo Design Challenge
De jury van de Volvo Design Challenge bestaat uit professionals uit verschillende vakgebieden. In de jury zitten onder anderen Niels van Eijk & Miriam van der Lubbe (designers van de Volvo Design Collection), Corien Pompe (Chief Designer Future Lab & Innovation / Product Design Volvo Car Group Gothenburg), Edwin Jacobs (directeur Centraal Museum Utrecht) en Willem van Roosmalen (founder en hoofdredacteur van Fontanel Magazine).
 
Winnaar vorig jaar
De winnaar van de Design Challenge 2014 was Mianne de Vries, die zich door het automerk liet inspireren tot het ontwerpen van de lichtgevoelige Capture Vase.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken