What Design Can Do tegen kindermishandeling

What Design Can Do tegen kindermishandeling
  • Design
  • 20 nov 2018 @ 08:24
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Maatschappij

In de Week tegen Kindermishandeling presenteert What Design Can Do dertien strategieën en campagnes om de seksuele exploitatie van minderjarigen te bestrijden, zoals een fake uitzendbureau voor jonge sekswerkers en ‘No place for sex trafficking’, een veiligheidscertificaat voor hotels, vakantieparken en taxi’s.

De ideeën zijn het resultaat van de ontwerpwedstrijd No Minor Thing die is ontwikkeld in samenwerking met het Openbaar Ministerie en het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

De dertien zeer diverse plannen en oplossingen van Nederlandse  ontwerpbureaus laten zien hoe rondom een gevoelig probleem als seksuele exploitatie van minderjarigen - dat zich vaak onder de radar afspeelt - meer bewustwording kan worden gecreëerd. De Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld Tegen Kinderen schat dat er jaarlijks zo’n 1.300 kinderen ‘gewoon hier in Nederland’ worden uitgebuit.

De designideeën voor No Minor Thing variëren van een fake-uitzendbureau van jonge sekswerkers tot en met een veiligheidscertificaat voor hotels, vakantieparken en taxi's: No place for sex trafficking. De campagne Schaamstreken is een instagramserie voor jongeren waarbij door middel van een online take-over seksuele educatie wordt verweven in hun dagelijkse contacten via social media.

Het Openbaar Ministerie gaat met meerdere ontwerpteams aan de slag om de projecten te realiseren en voor alle projecten worden samenwerkingspartners gezocht.

De dertien ontwerpen zijn hier te zien.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken