Topman vleessector versterkt Vion Food

Topman vleessector versterkt Vion Food
  • Food-en-retail
  • 2 jul 2014 @ 14:53
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaFood

Vion Food bouwt haar Raad van Commissarissen verder uit met een topman uit de vleessector. Ronald Lotgerink, RA (53) treedt met ingang van 1 juli aan als nieuw lid van de Raad van Commissarissen met specifieke aandacht voor financiën en marktverhoudingen. Ronald Lotgerink is momenteel CEO bij de Zwanenberg Food Group, een van de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Voor zijn tijd bij Zwanenberg Food Group was Lotgerink consultant bij KPMG accountants en Klynveld Bosboom Hegener. Lotgerink is daarnaast bestuurslid van Stichting Ik kies bewust.

Binnen de Raad van Commissarissen van Vion Food zal Ronald Lotgerink zich met name richten op de financiële aspecten van het bedrijf en de verhoudingen binnen de vleessector. Michiel Herkemij: 'Wij zijn verheugd dat Ronald zijn ervaring wil inzetten voor Vion. De Zwanenberg Food Group is onder leiding van Ronald Lotgerink door innovaties en verstandige acquisities gegroeid naar een belangrijke marktspeler met sterke merken.'

Over Vion
Vion Food is een internationaal opererend foodbedrijf. In 2013 realiseerde Vion een omzet van € 7 miljard. Vion is niet beursgenoteerd en heeft één agrarische aandeelhouder, de Zuidelijke Land- en Tuinbouworganisatie (ZLTO) met circa 16.500 leden.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken