Herintroductie Tjolk past bij retrotrend
- Food-en-retail
- 19 aug 2014 @ 14:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodIntroductieMerken
- 19 aug 2014 @ 14:30
- Redactie Food en Retail
Tjolk, het bekende kinderdrankje uit de jaren 80, komt terug in het supermarktschap. Producenten mikken op nostalgische gevoelens bij de doelgroep die deze producten nog uit hun jeugd kennen. Hero haalde al eerder het merk De Betuwe jam uit de vergetelheid en snoepfabrikant Copar had recent de herintroductie van de ouderwetse Rang zuurtjes en overweegt nu BenBits weer in het schap te zetten.
Tjolk wordt door het Amsterdamse bedrijf Galatrada weer in de handel gebracht.
Zuivelondernemer Niek Nielen van Galatrada zegt in Het Parool: 'Als je nog tien jaar wacht, is de groep die het nog kent, echt te oud.' De van vroeger bekende dierenfiguren staan ook weer op de verpakking.
Plus en Jumbo
Tjolk, dat vanaf 1977 bestond en begin jaren negentig verdween, is een voorbeeld van een al lang en breed verdwenen product dat een tweede leven krijgt. Vanaf half september zal het in de Jumbo liggen en vanaf 1 oktober bij de supermarkten van Plus. Met Albert Heijn is Nielen nog in onderhandeling. Tjolk zal net iets duurder, maar minder ongezond zijn dan concurrenten Fristi en Yogho!Yogho! De supermarkten gunnen Tjolk graag een plek in het schap, merkt Nielen. Door de dominantie van FrieslandCampina in de markt voor chocolademelk en yoghurtdrank wordt elke concurrent, hoe klein ook, verwelkomd. Maar uiteindelijk hoopt Nielen Tjolk ook in België, Duitsland en Frankrijk te verkopen. (Bron: Het Parool)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 01-05-2024
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing