Uniqlo onthult Kaws Summer

Uniqlo onthult Kaws Summer
  • Food-en-retail
  • 24 mei 2019 @ 09:08
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenKlant

Uniqlo, de Japanse internationale retailer, onthult vandaag Kaws: Summer, een samenwerkingscollectie met de gerenommeerde hedendaagse kunstenaar Kaws. De 21 items in deze unisex- en kids- UT (Uniqlo t-shirt, red.) lijn zullen vanaf donderdag 6 juni 2019 beschikbaar zijn

Uniqlo's ‘Kaws: Summer, a Career-Spanning Collection’ zal te koop zijn in de Uniqlo winkels en online op Uniqlo.com.
 
'UT presenteert een authentieke popcultuur door mode en kunst samen te brengen en reflecteert de LifeWear-ethos van Uniqlo als een uniek middel voor mensen om zichzelf te uiten met verschillende kunstenaars, subculturen en culturele artefakten. Deze speciale UT-collectie presenteert de ontwerpen van Kaws in een samengestelde selectie uit het brede scala aan sculpturen en kunstwerken van de kunstenaar, over zijn veelgeprezen carriére en met zijn geliefde Companion en BFF', aldus Uniqlo.

'Ik ben blij dat ik deze gelegenheid met Uniqlo heb om een collectie t-shirts en tassen te ontwerpen die zijn geïnspireerd op enkele van mijn favoriete sculpturen die toegankelijk worden gemaakt voor een wereldwijd publiek', zegt Kaws over de samenwerking.
(PvWK)

 

Over Kaws
'Kaws spreekt een publiek aan dat ver uitreikt boven de musea en galerijen waarin hij regelmatig exposeert. Zijn uitgebreide oevre van invloedrijk werk bevindt zich binnen de werelden van kunst en design met schilderijen, muurschilderingen, grootschalige sculpturen, straatkunst, grafische vormgeving en productontwerp. Gedurende de laatste twee decennia heeft Kaws een succesvolle carriere opgebouwd met werk dat consequent zijn formele behendigheid als kunstenaar toont. Zijn werk bevat een verfijnde humor en een doordacht samenspel met consumentenproducten en samenwerkingen met wereldwijde merken. Hij haalt vaak inspiratie uit de hedendaagse cultuur om zo een uniek artistiek vocabulaire te vormen voor zijn werken op verschillende media. De Kaws cast of hybride cartoons en menselijke personages zijn misschien wel de sterkste voorbeelden van zijn onderzoek naar de mensheid, omdat hij bewonderd wordt door zijn levensechte sculpturen die de nadruk leggen op lijn en kleur. Kaws is tentoongesteld in het High Museum, het Brooklyn Museum, Het Yorkshire Sculpture Park in Engeland, het Modern Art Museum van Fort Worth en het Yuz Museum in Shanghai. Zijn samenwerking met Uniqlo voor de UT-lijnen in de lente / zomer 2016, 2017 en 2018 waren internationale hits.'
(bron: Uniqlo)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken