Uniqlo onthult Kaws Summer
- Food-en-retail
- 24 mei 2019 @ 09:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenKlant
- 24 mei 2019 @ 09:08
- Peter van Woensel Kooy
Uniqlo, de Japanse internationale retailer, onthult vandaag Kaws: Summer, een samenwerkingscollectie met de gerenommeerde hedendaagse kunstenaar Kaws. De 21 items in deze unisex- en kids- UT (Uniqlo t-shirt, red.) lijn zullen vanaf donderdag 6 juni 2019 beschikbaar zijn
Uniqlo's ‘Kaws: Summer, a Career-Spanning Collection’ zal te koop zijn in de Uniqlo winkels en online op Uniqlo.com.
'UT presenteert een authentieke popcultuur door mode en kunst samen te brengen en reflecteert de LifeWear-ethos van Uniqlo als een uniek middel voor mensen om zichzelf te uiten met verschillende kunstenaars, subculturen en culturele artefakten. Deze speciale UT-collectie presenteert de ontwerpen van Kaws in een samengestelde selectie uit het brede scala aan sculpturen en kunstwerken van de kunstenaar, over zijn veelgeprezen carriére en met zijn geliefde Companion en BFF', aldus Uniqlo.
'Ik ben blij dat ik deze gelegenheid met Uniqlo heb om een collectie t-shirts en tassen te ontwerpen die zijn geïnspireerd op enkele van mijn favoriete sculpturen die toegankelijk worden gemaakt voor een wereldwijd publiek', zegt Kaws over de samenwerking.
(PvWK)
Over Kaws
'Kaws spreekt een publiek aan dat ver uitreikt boven de musea en galerijen waarin hij regelmatig exposeert. Zijn uitgebreide oevre van invloedrijk werk bevindt zich binnen de werelden van kunst en design met schilderijen, muurschilderingen, grootschalige sculpturen, straatkunst, grafische vormgeving en productontwerp. Gedurende de laatste twee decennia heeft Kaws een succesvolle carriere opgebouwd met werk dat consequent zijn formele behendigheid als kunstenaar toont. Zijn werk bevat een verfijnde humor en een doordacht samenspel met consumentenproducten en samenwerkingen met wereldwijde merken. Hij haalt vaak inspiratie uit de hedendaagse cultuur om zo een uniek artistiek vocabulaire te vormen voor zijn werken op verschillende media. De Kaws cast of hybride cartoons en menselijke personages zijn misschien wel de sterkste voorbeelden van zijn onderzoek naar de mensheid, omdat hij bewonderd wordt door zijn levensechte sculpturen die de nadruk leggen op lijn en kleur. Kaws is tentoongesteld in het High Museum, het Brooklyn Museum, Het Yorkshire Sculpture Park in Engeland, het Modern Art Museum van Fort Worth en het Yuz Museum in Shanghai. Zijn samenwerking met Uniqlo voor de UT-lijnen in de lente / zomer 2016, 2017 en 2018 waren internationale hits.'
(bron: Uniqlo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kids
- UT
- retail
- vandaag
- marketing
- KAWS
- items
- gerenommeerd
- Japans
- Uniqlo
- Summer
- samenwerkingscollectie
- Kaws
- internationale retailer
- kunstenaar
- Kaws
- hedendaagse
- unisex
- UT
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




