De Koffiejongens benoemt Masha Kodden tot Chief Marketing Officer

- Food-en-retail
- 4 sep 2025 @ 12:56
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 4 sep 2025 @ 12:56
- Nanny Kuilboer
Scale-up in duurzame koffie De Koffiejongens benoemt Masha Kodden tot CMO. Zij volgt hiermee Bram van IJsel Smits op, die op zoek is naar een nieuwe uitdaging.
Kodden heeft meer dan vijftien jaar ervaring in het opschalen van bedrijven, internationale expansie, en merkopbouw bij onder meer Ace & Tate. ‘Ik ben enorm trots om als CMO bij De Koffiejongens aan de slag te gaan en de commerciële strategie verder vorm te geven. De koffiemarkt is enorm in beweging: de productie staat onder druk en de prijs neemt toe. Tegelijkertijd is er meer oog voor duurzaamheid en een eerlijke beloning voor koffieboeren. Er ligt daarom een geweldige kans voor een fris innovatief koffiemerk dat laat zien dat het anders kan. Het is de kunst om in deze competitieve marktomstandigheden als merk het verschil te maken. Dat doen de Koffiejongens als één van de weinige koffiemerken door de combinatie van echt lekkere koffie met duurzame en sociale impact in de koffieketen: 100% biologisch bonen, composteerbare cups, productie zonder troep en directe inkoop bij de boer. De koffie wordt daarnaast ingepakt door mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. De missie van het bedrijf om het nummer één impactvolle koffiemerk in Europa te worden, sluit naadloos aan bij mijn eigen overtuiging dat merken het verschil maken door meer te zijn dan “alleen” hun product. Ik kijk er naar uit om samen met het team het merk verder uit te bouwen.’
Nieuwe merkcampagne
Tegelijk met de aanstelling van Kodden, lanceert De Koffiejongens de merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens. Kodden: ‘Deze campagne toont twee nieuwsgierige ondernemers die de stoute schoenen aantrekken om het goede te doen in een wereld van bonen, boeren en bureaucratie. Met deze campagne bewijzen we dat eerlijke én lekkere koffie hand in hand kunnen gaan. Wij noemen dit koffie met een positieve afdronk. Met deze campagne lanceren wij ook onze nieuwe pay-off: “Kijk, daar heeft de toekomst wat aan”.’
CEO Bart Dingjan over de benoeming van Kodden: ‘We zijn enorm blij dat Masha ons team komt versterken. Met haar ruime ervaring in het emotioneel laden van merken en het realiseren van - internationale - groei, past zij perfect in het ambitieuze pad dat wij voor ogen hebben. We hebben een product en missie waar we ontzettend trots op zijn, met Masha aan boord ben ik ervan overtuigd dat we weer een volgend niveau van groei kunnen bereiken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht aan Keurig Dr Pepper
- Jägermeister laat activatie werken via geheime deur
- Runnersworld start circulair concept: 22.000 schoenen verwerkt...
- Primeur: eerste palmolievrije kruidnoten in de winkel
- 'Mijn eindverantwoordelijkheid stopt niet bij marketing'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn kiest Jeroen van... 04-09-2025
- De Koffiejongens benoemt Masha... 04-09-2025
- Jon Kirwan van Vinted: 'Ik geloof in... 04-09-2025
- Betaalbare diamant centraal in... 02-09-2025
- Bol introduceert Branded Shelves... 02-09-2025
- Stephanie van Eerd van The Magnum... 01-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers