Eerste 'sponsored lens' campagne Unilever op Snapchat overtreft verwachtingen

Eerste 'sponsored lens' campagne Unilever op Snapchat overtreft verwachtingen
  • Online
  • 2 mei 2016 @ 10:26
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieSocial media

Nadat Unilever in de Verenigde Staten met Dove en Axe al als een van de eerste adverteerders experimenteerde met de inzet van Snapchat, lanceerde het concern in Nederland op Koningsdag haar eerste 'sponsored lens' campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht konden omtoveren tot een wild dier, werd ingezet door Magnum en maakt deel uit van de campagne voor de nieuwe variant: Magnum Double.

De strategie, inkoop en executie van deze campagne wordt verzorgd door Mindshare. 'De resultaten laten zien dat Snapchat een enorme groei heeft doorgemaakt en dat het ondertussen een serieus sociaal medium is geworden om rekening mee te houden', aldus Mindshare. 

Robbert van Ooijen, Connection Manager bij Mindshare: 'Hoewel veel adverteerders en bureaus hun hoofd breken over het bereiken van jongere leeftijdsgroepen, zien wij volop kansen voor het bereiken en boeien van Generation Z. Snapchat biedt ons een goede mogelijkheid om met merken als Magnum onderdeel te zijn van hun conversaties.'

Birgit Blomberg, Country Media Manager: 'We zijn bij Unilever altijd op zoek naar innovatieve manieren om mensen in contact te brengen met onze merken. Met de sponsored lens kunnen we hen op een laagdrempelige en vooral ook leuke manier betrekken bij ons campagnethema'. 

Unilever is trouwens bepaald niet de enige adverteerder die met Snapchat experimenteert. Zo lanceerde onder meer koekjesmerk Oreo een campagne op het sociale netwerk. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken