Nationale Postcode Loterij verlengt samenwerking met World Press Photo

Nationale Postcode Loterij verlengt samenwerking met World Press Photo
  • Sponsoring
  • 13 dec 2013 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

De Nationale Postcode Loterij heeft aangekondigd de samenwerking met World Press Photo met vijf jaar te verlengen tot 2018. Sinds 2004 ontvangt World Press Photo jaarlijks € 500.000,- van de Nationale Postcode Loterij.

Michiel Verboven, managing director Nationale Postcode Loterij, in het persbericht: ‘De missie van World Press Photo is het ondersteunen van persfotografen, zichtbaarheid geven aan hun werk en het stimuleren van persvrijheid op internationaal niveau. Professionele fotojournalistiek is een middel om mensen te inspireren, te vormen, te motiveren en te helpen de wereld te begrijpen. Dankzij de 2,5 miljoen trouwe deelnemers van de Nationale Postcode Loterij kunnen we de steun aan World Press Photo continueren. Wij kijken uit naar de voortzetting van de succesvolle samenwerking.’

De Nationale Postcode Loterij steunt de stichting al sinds 2004. Michiel Munneke, directeur World Press Photo, zegt hierover: ‘We zijn ontzettend dankbaar voor de steun die we krijgen van de Nationale Postcode Loterij. Een van de vele initiatieven die dankzij de loterij georganiseerd konden worden is Reporting Change, een gezamenlijk programma met Human Rights Watch dat zich richt op de training en bevordering van een sterke, professionele en zelfstandige visuele journalistiek in Noord-Afrika. In de zomer van 2014 zal er in het kader van dit project een manifestatie in Nederland plaatsvinden.’

Sinds 1989 werft de Nationale Postcode Loterij fondsen ter ondersteuning van organisaties die zich inzetten voor een meer rechtvaardige en groenere wereld. Vijftig procent van de totale inleg wordt besteed aan goede doelen. De loterij is uitgegroeid tot de grootste goede doelen loterij in Nederland, met in totaal 90 beneficiënten. Sinds de oprichting heeft de Postcode Loterij meer dan 3 miljard euro aan goede doelen uitgekeerd.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken