NAC Breda moet op zoek naar nieuwe shirtsponsors

NAC Breda moet op zoek naar nieuwe shirtsponsors
  • Sponsoring
  • 10 sep 2014 @ 13:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Hoofdsponsor Into Telecom en rugsponsor Goodmorning stoppen na dit seizoen de samenwerking met NAC Breda. De Brabantse club moet daardoor op zoek naar twee nieuwe shirtsponsors voor volgend jaar.

NAC-directeur Justin Goetzee zegt dat de bedrijven als reden opgaven dat de doelstelling op het halen van naamsbekend is bereikt. 'Het is natuurlijk altijd jammer, want het is makkelijker om bestaande contracten te verlengen dan nieuwe sponsors binnen te halen. Maar het sloeg niet in als een bom. Je weet dat het kan gebeuren. Ze zijn duidelijk geweest dan ze hun doelstelling hebben gehaald en ik ben blij dat we vroeg duidelijkheid hebben', zegt Goetzee tegen Omroep Brabant.

Into Telecom
De onlangs vertrokken manager commercie Jan-Willen van Dijk was eerder eigenaar van Into Telecom. 'Dat heeft niet veel met elkaar te maken', zegt Goetzee tegen Omroep Brabant. Dat lijkt te kloppen. Het Brabants Dagblad meldt dat na de verkoop van Into Telecom door Van Dijk in april al snel duidelijk was dat de nieuwe eigenaren weinig interesse hebben in voetbal.

Into Telecom zal niet helemaal verdwijnen uit het Rat Verlegh Stadion. Vlak voor de verkoop van Into Telecom sloot Van Dijk met een overeenkomst met NAC waarbij de grootste businesslounge naar het bedrijf vernoemd zou worden voor 250.000 euro per jaar en dat vier seizoenen lang.

Goodmorning
Voor Goodmorning was een naamsverandering twee seizoenen geleden de reden om de achterkant van het shirt te claimen. Exotic Green werd Goodmorning en er werd een landelijk platform gezocht om die verandering wereldkundig te maken. 'De shirtsponsoring heeft ons gebracht waar we op hebben gehoopt,' aldus Goodmorning-directeur Cor Konings. 'De naam van ons bedrijf geniet een gezonde bekendheid in de regio.'

NAC is nog in gesprek met Goodmorning over een andere invulling van de samenwerking.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken