Artbox presenteert tweede editie HowWow

22nov 201709:30
  • Algemeen
  • 21178 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • CreatieInspiratie

nieuws Op 30 november brengt bureau Artbox de internationale creatieve scene bij elkaar tijdens het 'HowWow' evenement in het NewWerktheater, editie twee. 'Het evenement is volledig toegewijd aan de ambachtelijke kunde van werelds meest talentvolle creatieven', vertelt initiator Martijn Thijssen. HowWow dient als platform om kennis te delen, te laten inspireren en creatieven en hun opdrachtgevers wereldwijd te verbinden.

Hiervoor heeft Artbox een zorgvuldig programma gecureerd waarin drie gerespecteerde professionals een kijkje achter de schermen geven, belooft Thijssen. 'Tijdens HowWow zullen Surachai Puthikulangkura, oprichter van CGI Studio Illusion uit Bangkok, Sam Burton, hoofd animatie Jelly London en Dave Walker, VFX Supervisor bij Passion Pictures, hun laatste wow- projecten delen en demonstreren ze "how  it’s done".' We stellen hem er drie aanvullende vragen over.

1. Is dit de eerste keer dat HowWow plaatsvindt? Hoe kwam je op het idee? Wordt vervolgd?

'Het is de tweede editie en dit mag men nu elk jaar van ons verwachten. Zoals je weet scan ik de hele Internationale markt, soms vanuit een jury positie, maar meestal vanuit het reizen en bezoeken van festivals, lezen van bladen (Luerzer’s bijvoorbeeld) en online. Op deze manier vind en volg ik de meest waanzinnige producties en als je dan de verhalen achter de producties hoort, dan smelt ik. The Bear & The Hare van John Lewis bijvoorbeeld. Stop Motion, maar zoooo realistisch dat je (bijna) niet meer ziet dat het Stop Motion is. Hoezo? Waarom? Toen ik de director op Pictoplasma tegenkwam kon ik het hem vragen. Wat een top verhaal. Gekkenwerk! De naam HowWow is gebaseerd op de WOW-Factor gevolgd door de HOW-Vraag: een kijkje achter de schermen van deze creaties.'


2. Hoe ben je op de 3 namen van deelnemende studio’s gekomen? Wat maakt hen speciaal?

'In eerste instantie was ik op zoek naar 3 verschillende partijen maar de zwaartekracht moest wel liggen op ‘moving’. Om die reden 2 animatiestudio’s en 1 still partij. Daarnaast wilde ik niet alleen maar partijen die door Artbox vertegenwoordigd worden. Gewoon ‘the best of the best’. Passion Pictures is al jaar en dag toonaangevend in Londen en dus wereldwijd. Andrew Ruhemann (eigenaar/ oprichter) heb ik ontmoet op de APA show in Londen. Hij is ooit begonnen als illustrator dus we hadden gelijk een klik en de dag erna mocht ik langskomen. Ik keek mijn ogen uit, verdiepingen vol met machines en mensen, hutjemutje, maar zeer inspirerend. Jelly kende ik niet goed, maar is me aangeraden door Steve Davies van de APA, meer boutique. En last but not least Illusion uit Bangkok. High end CGI en retouche, waanzinnig mooi werk en ik volg ze al Jaren en vertegenwoordig ze sinds een paar maanden. Dus tja…die moesten komen.'


3. Waarom zou ‘de marketeer’ hier volgens jou in zijn/haar agenda een plekje vrij moeten maken?

'Wie vindt het nu niet leuk om de verhalen achter de producties te zien en te horen. Dit zijn ‘de’ makers. Als marketeer zou het me heel erg interesseren wat deze creatievelingen bezig houdt, wat zijn de uitdagingen, de problemen, de issues van vandaag en hoe gaan ze hier mee om? En het geheim van de smid, het maakproces, heerlijk toch? Los van alles wordt het weer gezellig…'

(PvWK)

INFORMATIE
Op 30 november geven drie topstudio’s hun geheimen prijs: 
Passion Pictures en Jelly uit Londen en Illusion uit Bangkok. HOWWOW, dus. Voor een kijkje achter de schermen van internationaal creatief topwerk.

Datum / tijd: 30 november | 18:00 - 23:00

Deuren open om 17:30

Locatie: NewWerktheater, Oostenburgergracht 75, Amsterdam

Tickets: 7,50 euro

Meer info en tickets via: www.artbox.nl


 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners