Hoe zet je een succesvolle b2b e-commerce strategie op?
- B2b
- 30 sep 2013 @ 08:08
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Marketingautomation
- 30 sep 2013 @ 08:08
- Redactie B2B
Twinkle organiseert het eerste B2B E-commerce Congres. Een dag over de uitdagingen waar e-commerce managers en marketeers in de B2B-sector tegen aanlopen. Het sprekersprogramma is samengesteld in samenwerking met contentpartner SpotONvision. Hoe gaat u om met e-commerce in de complexiteit van uw B2B-organisatie, en hoe zet je een succesvolle b2b e-commerce strategie op? Dit zijn de vragen die beantwoord zullen worden door de experts en ervaringsdeskundigen tijdens het B2B E-commerce Congres. Noteer in uw agenda: 31 oktober in Houten. N.b. MarketingTribune-abonnees krijgen flinke korting.
Tijdens het B2B E-commerce Congres vertelt keynote Andy Hoar van Forrester hoe B2B-kopers zich gedragen en van welke kanalen ze gebruikmaken. Daarnaast geeft hij voorbeelden van B2B-organisaties die de koper goed aan zich weten te binden. Een andere keynote is Nicky Csellak-Claeys, Global Head Online Marketing & eCommerce bij Philips Lighting. Haar verhaal gaat over de draai die Philips Lighting heeft gemaakt om klantvriendelijker en kosteneffectief de klant te kunnen bedienen.
Het bedrijf zag zich geconfronteerd met een zeer gefragmenteerde markt, met duizenden speciaalzaken in verlichting in ieder land. Daarmee was het bereik van een traditionele sales force laag en de verkoopkosten torenhoog. Csellak-Claeys en haar team ontwikkelden een digitale customer portal waarbij de klant op elk moment toegang heeft tot de nieuwste en volledige productinformatie en producten, met de mogelijkheid om die producten direct te bestellen en te volgen. Daarnaast biedt het platform services zoals het downloaden van point-of-sale materiaal . Dit vergrootte niet alleen het bereik in de retail verlichtingsmarkt, maar leidde ook tot een zeer hoge klanttevredenheid. ‘Een win-winsituatie’, zoals Csellak-Claeys het noemt.
Het B2B E-commerce Congres is het enige evenement in Nederland dat specifiek gericht is op de uitdagingen van B2B-commerce professionals. Een dag vol strategieën en inzichten die u helpen de verwachtingen van uw klanten te overtreffen. Experts en ervaringsdeskundigen gaan in op de laatste trends en leggen uit hoe u de effectiviteit van verkoopkanalen kunt maximaliseren.
Datum: 31 oktober.
Kosten: €450,- of slechts €350,- wanneer u MarketingTribune- of Twinkle abonnee bent.
De organisatie is in de vertrouwde handen van BBP Media in samenwerking met gerenommeerde contentpartners. Locatie: Hotel Houten, Utrecht. Ook de redactie van dit B2B platform is uiteraard aanwezig. Graag tot ziens in Utrecht. (PvWK)
Klik hier voor het complete programma.
Klik hier om u aan te melden.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- e-commerce
- B2B
- Utrecht
- Peter
- Wout
- BBP Media
- B2B platform
- MarketingTribune
- SpotonVision
- B2B e-commerce
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 34, 202522-08-2025
- Marketingtransfers week 33, 202515-08-2025
- We moeten marketeers helpen wat AI... 12-08-2025
- Willem-Albert Bol nieuwe Country... 11-08-2025
- Marketingtransfers week 32, 202508-08-2025
- PostNL presteert beter dan verwacht04-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers