Marketingtransfers week 36, 2025

Marketingtransfers week 36, 2025
  • B2b
  • 5 sep 2025 @ 08:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Terwijl een groot deel van Nederland nog in de ontkenningsfase zit dat de zomer echt voorbij is, zijn er in marketingland mensen die geen tijd hebben voor de herfstblues. Zij verruilen gewoon hun bureaustoel voor een nieuwe en schrijven alvast het volgende hoofdstuk in hun carrière. Geen zand meer tussen de tenen, maar op volle kracht vooruit. De transfers van deze week.

Nadat we u, trouwe lezer, vorige week met een cliffhanger lieten zitten, heeft Kika Buhrmann gelukkig snel nieuws over waar zij aan de slag gaat na 17 jaar Nespresso: ‘Enthousiast om vandaag mijn reis te beginnen als CEO van Marie-Stella-Maris (B Corp)! Nadat ik dit merk jaren heb bewonderd, ben ik echt blij en dankbaar om er nu deel van uit te maken. Wat mij het meest inspireert, is hoe Marie-Stella-Maris laat zien dat design, kwaliteit en purpose hand in hand kunnen gaan - producten creëren waar mensen van houden, terwijl er echt een verschil wordt gemaakt door wereldwijd toegang tot schoon drinkwater te bieden. Samen met het getalenteerde team kijk ik ernaar uit om onze internationale groei te versnellen, onze merkervaring over de verschillende kanalen uit te breiden en onze positieve impact voor gemeenschappen over de hele wereld te verdiepen. Ik ben erg dankbaar voor de steun die ik heb ontvangen terwijl ik deze rol op mij neemIk voel mij bevoorrecht om voort te bouwen op de basis die door onze oprichter, Patrick Munsters, is gelegd en zal Marie-Stella-Maris voortzetten in de geest van zijn visie. De reis die voor ons ligt is ambitieus, en ik kan niet meer geïnspireerd zijn om te beginnen.’

Kika Buhrmann | foto LinkdIn

Annis Anakotta
is gestart als Creative Director bij Vengean. Hij komt over met ervaring in creatief leiderschap bij bureaus als Wave, Pluspoint, Indie, JWT, Han Snel, Brompton Road en als medeoprichter van Wrap. Anakotta werkte aan campagnes voor onder meer Coca-Cola, PepsiCo, Singapore Airlines en Philips Domestic Appliances (nu Versuni). Ook was hij betrokken bij werk voor onder andere Bakker Bart, Tele2, Hans Anders en Belsimpel. Naast zijn brede creatieve profiel heeft Anakotta ook een achtergrond in retailmarketing.

Annis Anakotta

Best4U
sluit zich aan bij Newww Media Group. Het developmentbureau, opgericht door Ivo Elshof, wordt onderdeel van het collectief van digitale en creatieve bureaus onder leiding van ondernemer Marten Post. De dagelijkse leiding van Best4U blijft in handen van Tim Kroes. ‘Voor mij persoonlijk voelt de aansluiting bij Newww Media Group als een kans om verder te groeien’, aldus Kroes. ‘Niet alleen zakelijk, door samen te werken met andere ondernemende bureaus, maar ook op het gebied van kennis en ontwikkeling.’ Volgens Post past de komst van Best4U binnen de groeistrategie van de groep: ‘Met Best4U halen we 21 jaar developmentkennis in huis. Development is een cruciale schakel – zeker nu AI een steeds grotere rol speelt in marketing en digitale oplossingen.’

Tim Kroes & Marten Post

Margaret Versteden-van Duijn
is per 1 september 2025 benoemd tot CEO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Zij volgt Marit van Egmond op, die het bedrijf op 1 mei verliet. Versteden-van Duijn was sinds 2021 CEO van Bol en vervulde daar eerder functies als CMO, CCO en Chief Platform Officer. Daarvoor werkte zij in internationale functies bij Bain & Company, Nike en Boston Consulting Group. Ze brengt ruime ervaring in retail, digitale transformatie en platformontwikkeling mee. ‘Albert Heijn, Etos en Gall & Gall zijn iconische merken, diepgeworteld in de samenleving. Het is een eer om daar straks onderdeel van te mogen zijn’, aldus Versteden-van Duijn. Volgens Claude Sarrailh, CEO van Ahold Delhaize Europe & Indonesia, past haar ervaring goed bij de koers van het bedrijf: ‘Margaret heeft Bol succesvol getransformeerd tot hét toonaangevende online retailplatform van de Benelux. Haar vermogen om innovatie, groei en klantgerichte oplossingen te stimuleren, sluit goed aan bij de behoeften van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall.’

Margaret Versteden-van Duijn

Timo Weda
treedt per 1 september 2025 toe tot de directie van Brandmerck & Okkinga Communicatie. Weda beschikt over meer dan twintig jaar ervaring in strategie, creatie en merkenbouw. Eerder was hij eigenaar van Weda Design & Advertising en werkzaam in commerciële marketingfuncties bij onder meer Royal De Boer en Agrifirm Group. Binnen Brandmerck & Okkinga Communicatie richt hij zich op de inhoudelijke kwaliteit van de dienstverlening, de verdere ontwikkeling van proposities en de begeleiding van grote klanttrajecten. De huidige directie blijft deels ongewijzigd: Robert Hoekstra blijft verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en strategische koers, terwijl Gerben Okkinga zijn taken eind 2025 overdraagt en daarna als adviseur aan het bureau verbonden blijft.

Robert Hoekstra & Timo Weda

Charlot Cramer is
gestart als Consultant bij het boutique-consultancybureau Ainigma, dat zich richt op mensgerichte AI-transformatie. Cramer keert terug naar het bedrijf, waar zij eerder 1,5 jaar ervaring opdeed als projectmanager en werkstudent. Ze rondde recent de master Digital Business af aan de Universiteit van Amsterdam, waar zij zich specialiseerde in nieuwe technologieën en digitale transformatie. Deze kennis zet zij nu in om organisaties te ondersteunen bij het duurzaam implementeren van generatieve AI. ‘Het voelt als thuiskomen om weer aan te sluiten bij Ainigma. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring in te zetten voor klanten en bij te dragen aan impactvolle AI-transformaties’, aldus Cramer. Founding partner Arne Mosselman: ‘Charlot combineert frisse academische kennis met praktische ervaring bij onze projecten. We zijn trots dat zij opnieuw voor Ainigma heeft gekozen.’

Charlot Cramer


Caroline Nevens neemt afscheid van marktonderzoeksbureau Blauw waar zij Manager Marketing & Communicatie was: ‘Na 17 geweldige jaren heb ik afscheid genomen van Blauw. Ik kijk terug op inspirerende samenwerkingen, mooie projecten, de geweldige skitrips, borrels & feestjes en - vooral - fantastische collega’s. Met een rugzak vol ervaring (én mijn hockeystick en padelracket) maak ik nu de overstap naar Rotterdam Sportsupport, waar ik mijn communicatieskills ga inzetten voor de kracht van sport in de stad 💚.’

Caroline Nevens | beeld LinkedIn

Ubbo Maagdenberg
is benoemd tot CEO van Happy Horizon, de bureaugroep met zeven hubs door heel Nederland. Maagdenberg volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op en was eerder CEO van VML (onderdeel van WPP) en oprichter van Emark: ‘Onder Happy vallen 24 labels. Ik kijk er enorm naar uit om de krachten in een platform te bundelen en er een next generation performance business van te maken. Happy is uniek gepositioneerd door de schaal, klanten, mensen, tech, data en de lokale aanwezigheid om het grootste platform van de Benelux te worden. Wij investeren fors in innovatie en AI om onze klanten zo efficiënt mogelijk te helpen groeien. Met directe, positieve impact op hun omzet en winstgevendheid.’ Van der Wege over zijn opvolger: ‘Ubbo brengt precies wat Happy Horizon in deze nieuwe fase nodig heeft: ondernemerszin, commerciële drive én scherpte. Ik heb het volste vertrouwen dat hij de groep naar een volgend niveau brengt. Zelf blijf ik actief betrokken en ga ik me richten op onze buy & build-strategie en het vinden van nieuwe, passende bureaus om de groep verder te versterken in nauwe samenwerking met onze investeerder MG Partners.’

Ubbo Maagdenberg | foto Pim Geerts

Beate van Dongen Crombags
, Partner EY Studio+ op LinkedIn over het definitieve afscheid van VODW: ‘Gisteravond hebben we dan echt afscheid genomen van de letters VODW. Nog een keer met zo’n 200 alumni op Landgoed Leusderend. Nog een keer de enige echte VODW-band Monnikenwerk. We hebben onze kinderfoto’s (die we ophingen als we in dienst kwamen) van de muur gehaald uit de VODW-kroeg De Dorstige Pater. Wat heerlijk om zo veel alumni weer te zien. De energie, creativiteit en ondernemerschap te voelen. En dat VODW DNA en de Magic in Marketing gaat nu door in EY Studio+!’

Afscheid van de letters VODW | foto LinkedIn

Het hoge woord is eruit: Chloe Malle (dochter van actrice Candice Bergen) volgt Anna Wintour op als Head of Editorial Content bij Vogue. Zij werkt al 14 jaar bij de titel. Malle: ‘Fashion and media are both evolving at breakneck speed, and I am so thrilled - and awed - to be part of that. I also feel incredibly fortunate to still have Anna just down the hall as my mentor.’ Anna Wintour over de benoeming van Malle: ‘Fashion is the art of embracing change, but some changes run closer to one’s heart than the rest. When it came to hiring someone to edit American Vogue, letting me turn my attention more intensely to Vogue’s multifaceted growth across its global audiences and publications and events like the Met Gala and Vogue World, I knew I had one chance to get it right. I’m thrilled to announce that Chloe Malle will be the next Head of Editorial Content for our US title, leading the American magazine and guiding its digital coverage.’

Chloe Malle | foto: LinkedIn

Scale-up De Koffiejongens benoemt Masha Kodden tot Chief Marketing Officer. Zij volgt hiermee Bram van IJsel Smits op, die op zoek is naar een nieuwe uitdaging. Kodden heeft meer dan vijftien jaar ervaring in het opschalen van bedrijven, internationale expansie, en merkopbouw bij onder meer Ace & Tate. ‘Ik ben enorm trots om als CMO bij De Koffiejongens aan de slag te gaan en de commerciële strategie verder vorm te geven. De koffiemarkt is enorm in beweging: de productie staat onder druk en de prijs neemt toe. Tegelijkertijd is er meer oog voor duurzaamheid en een eerlijke beloning voor koffieboeren. Er ligt daarom een geweldige kans voor een fris innovatief koffiemerk dat laat zien dat het anders kan. Het is de kunst om in deze competitieve marktomstandigheden als merk het verschil te maken. Dat doen de Koffiejongens als één van de weinige koffiemerken door de combinatie van echt lekkere koffie met duurzame en sociale impact in de koffieketen: 100% biologisch bonen, composteerbare cups, productie zonder troep en directe inkoop bij de boer. De koffie wordt daarnaast ingepakt door mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. De missie van het bedrijf om het nummer één impactvolle koffiemerk in Europa te worden, sluit naadloos aan bij mijn eigen overtuiging dat merken het verschil maken door meer te zijn dan “alleen” hun product. Ik kijk er naar uit om samen met het team het merk verder uit te bouwen.’ Tegelijk met de aanstelling van Kodden, lanceert De Koffiejongens de merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens. Kodden: ‘Deze campagne toont twee nieuwsgierige ondernemers die de stoute schoenen aantrekken om het goede te doen in een wereld van bonen, boeren en bureaucratie. Met deze campagne bewijzen we dat eerlijke én lekkere koffie hand in hand kunnen gaan. Wij noemen dit koffie met een positieve afdronk. Met deze campagne lanceren wij ook onze nieuwe pay-off: “Kijk, daar heeft de toekomst wat aan”.’ CEO Bart Dingjan over de benoeming van Kodden: ‘We zijn enorm blij dat Masha ons team komt versterken. Met haar ruime ervaring in het emotioneel laden van merken en het realiseren van – internationale - groei, past zij perfect in het ambitieuze pad dat wij voor ogen hebben. We hebben een product en missie waar we ontzettend trots op zijn, met Masha aan boord ben ik ervan overtuigd dat we weer een volgend niveau van groei kunnen bereiken.’

Masha Kodden en de nieuwe merkcampagne

Per 1 september 2025 heeft Rianne van der Loo het stokje overgenomen van oprichter Wim van Slooten als nieuwe directeur van Data & Insights Network. Hiervoor was zij CCO bij Amsterdam Data Collective en werkte zij ruim tien jaar voor Google. Op de vraag waar zij wil dat D&IN over drie jaar staat antwoordt zij: ‘In de eerste plaats wil ik voortbouwen op wat Wim heeft neergezet. De rebranding van marktonderzoek naar een bredere focus op data en insights was een slimme stap. Ik wil dat verder uitbouwen: D&IN moet hét platform zijn dat zowel marktonderzoek als databureaus verbindt. De community versterken is daarbij cruciaal. Ik ga daarom veel met leden in gesprek om te horen wat voor hen belangrijk is.’

Rianne van der Loo

Cindy Rose
is benoemd tot CEO van WPP. Zij volgt hiermee Mark Read op. Rose komt van Microsoft waar zij ruim negen jaar werkte. Voorzitter Philip Jansen over haar benoeming: ‘Cindy is an outstanding and inspirational business leader with extensive experience at some of the world’s most recognised companies and a track record of growing large-scale businesses. She has led multi-billion-dollar operations across the UK, EMEA and globally, built enduring client relationships and delivered growth in both enterprise and consumer environments. Cindy has supported the digital transformation of large enterprises around the world – including embracing AI to create new customer experiences, business models and revenue streams. Her expertise in this landscape will be hugely valuable to WPP as the industry navigates fundamental changes and macroeconomic uncertainty. Cindy’s appointment follows a thorough selection process that considered both internal and external candidates. As an existing Board member she understands our business and the needs of our clients, and we look forward to working with her in her new role as CEO. I would like to reiterate my sincere thanks to Mark for his tireless commitment during more than 30 years with WPP and in particular the progress he has made to modernise, simplify and transform the company over the last seven years as CEO. On behalf of the Board and the company as a whole I wish him all the very best for the future.’ Rose zelf over haar benoeming: ‘WPP is a company I know and love – not only from my six years on the Board but as a client and partner for many years before that – and I couldn’t be happier or more excited to be appointed as CEO. I began my career in the creative industries and this feels like coming home. There are so many opportunities ahead for WPP. We have and continue to build market-leading AI capabilities, alongside an unrivalled reputation for creative excellence and a preeminent client list. WPP has the most brilliant, talented, creative people and I can't wait to write the company's next chapter together. I am grateful to Mark for his many contributions to the business over the years and I look forward to working together to ensure a smooth handover.’

Cindy Rose

Folkje Berends
begint aan een nieuwe baan bij Apple: Major Accounts Executive - Apple Business. Hiervoor werkte zij onder meer bij Salta Group (SRM), Brunel en Rabobank Groep.

Folkje Berends | foto: LinkedIn

Museum Rembrandthuis kondigt de toetreding van Marcel Lebon tot de Raad van Toezicht aan, in de rol van voorzitter. Hij volgt hiermee advocaat Jan van der Grinten op. Lebon is voorzitter van de Raad van Commissarissen van Danone Nederland. Van 2016 tot 2025 was hij voorzitter van Raad van Toezicht van Greenpeace.In 2018 richtte hij met een partner in Utrecht de hedendaagse kunstgalerie Moving Gallery op. Hij ging ook terug naar de universiteit en behaalde zijn bachelor Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Momenteel volgt hij de master Kunst- en Cultuurwetenschappen aan de Vrije Universiteit. Karin van Gilst, scheidend interim-voorzitter en vicevoorzitter van de Raad van Toezicht Museum Rembrandthuis: 'We zijn verheugd dat Marcel bereid is plaats te nemen in onze Raad van Toezicht. Zijn reputatie als inspirerend leider, verbinder en voorvechter van integriteit en duurzaamheid, gecombineerd met zijn grote liefde voor kunst, zijn een waardevolle toevoeging aan de RvT. We kijken uit naar onze samenwerking.' Lebon: 'Het Museum Rembrandthuis is het enige museum ter wereld dat volledig gewijd is aan het leven en werk van Rembrandt. Tot op de dag van vandaag inspireert hij makers en verbindt zijn vakmanschap en kunst mensen wereldwijd met elkaar. Het museum heeft een unieke positie in Amsterdam, Nederland en wereldwijd. Als huis voor vakmanschap weet het met eigentijdse initiatieven verbinding te maken met de uiteenlopende doelgroepen in de stad, ook met die mensen die van huis uit niet gewend zijn een museum te bezoeken. Ik ben er trots op een bijdrage te mogen leveren aan het voortzetten van deze missie en mee te vechten voor het voortbestaan van deze plek van wereldfaam.'

Marcel Lebon

Zixi
, softwarebedrijf dat de technologie biedt voor het wereldwijd betrouwbaar distribueren van live video, benoemt Sue Mitchell tot Director of Account Management, EMEA. Mitchell brengt meer dan 25 jaar ervaring mee in broadcast media-technologie en bekleedde leidinggevende posities bij Deluxe, Technicolor, Prime Focus en meest recentelijk bij Synchronized, waar zij de adoptie van AI SaaS voor grote omroepen en streamingplatforms stimuleerde. ‘Ik ben oprecht enthousiast om bij Zixi te komen. Het is een voorrecht om samen te werken met een Emmy Award-winnend team dat actief de toekomst van live streamingtechnologie vormgeeft, onder leiding van Marc Aldrich. Mijn doel is om duurzame partnerschappen met onze klanten te ontwikkelen, zodat zij kunnen profiteren van Zixi’s betrouwbaarheid, innovatie en schaalbaarheid in onze snel bewegende industrie.’ Marc Aldrich, CEO van Zixi, over haar benoeming: ‘Sue brengt de perfecte mix van branchekennis, commercieel inzicht en positieve energie. Ze begrijpt de uitdagingen waarmee onze klanten te maken hebben en heeft een bewezen staat van dienst in klantgerichtheid en het leveren van resultaten. We zijn verheugd dat ze bij ons komt.’

Sue Mitchell

redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken