Dept wint pitch Bol.com
- Bureaus
- 12 jul 2018 @ 00:05
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieMerkenE-commercePitches
- 12 jul 2018 @ 00:05
- Jeroen Mirck
Dept is de nieuwe lead agency van Bol.com. Na een uitgebreide bureau-pitch kwam het fusiebureau als winnaar uit de bus. Bol.com viel voor 'het digitale DNA in combinatie met een sterke creatieve geest' om het merk naar een volgende fase te brengen.
Bol.com startte in het voorjaar van 2018 een bureau-oriëntatie waaruit een pitch volgde. Het pitch-traject is begeleid door 3MO. Door de winst van Dept komt er na twaalf jaar een einde aan de samenwerking met Etcetera.
Het merk is in de afgelopen jaren 'sterk gevestigd', aldus de retailer, waarbij online winkelen mede dankzij sterke marketingcampagnes op de kaart is gezet in Nederland en België. Met de dynamiek van retail en online heeft Bol.com 'zich continu opnieuw uitgevonden', resulterend in 'tientallen procenten' omzetgroei 'jaar op jaar', aldus de webwinkel zelf. Die groeicijfers zijn trouwens geregeld voer voor discussie.
'Volgende fase, nieuw bureau'
Boukje Taphoorn, CMO van Bol.com: 'Tot onze klanten behoren inmiddels miljoenen gezinnen die dagelijks bij ons winkelen. De ontwikkelingen die wij als organisatie doormaken, zorgen voor een voortdurende uitdaging voor ons marketingteam. Elke dag scherp blijven op de positie en ontwikkeling van je merk, oog houden voor je klant en vooruit blijven kijken en daarin optimaal gebruik maken van ontwikkelingen in technologie en media voor een nog betere winkelervaring. We vonden het nu dan ook tijd voor een volgende fase; samenwerken met een nieuw bureau waarbij we vooroplopen binnen die veranderingen en met elkaar de toon blijven zetten in marketing. We waren er als team unaniem van overtuigd dat Dept daar de juiste partner in is.'
Dept wordt met het winnen van de pitch de lead agency voor Bol.com. Dit betekent dat het bureau verantwoordelijk wordt voor de doorontwikkeling van de merkstrategie en het realiseren van creatieve en impactvolle campagnes, zowel online als offline. Dept zal vanuit de strategie ook mede richting bepalen voor de andere bureaus waar Bol.com mee samenwerkt, waaronder Vice, Wavemaker (in Nederland) en Initiative (in België). Voor de Vlaamse doorvertaling werkt Dept samen met partner-bureau Gents.
Digitaal DNA
'Dept heeft ons met veel passie, energie en humor laten zien dat ze ons merk en onze doelgroep heel goed begrijpen', zegt Taphoorn. 'Met hun digitale DNA in combinatie met hun sterke creatieve geest passen ze goed bij ons marketingteam, het ondernemende karakter van onze organisatie en onze ambities voor de toekomst. We kijken er ontzettend naar uit om samen met Dept die toekomst vorm te geven met impactvolle creaties.'
Marcel van der Heijden, commercieel directeur van Dept: 'De afgelopen weken hebben we met het hele team keihard gewerkt voor dit resultaat. Naast de social content en de digitale campagnes waar we al geruime tijd gezamenlijk aan werken, was het voor ons een enorme uitdaging om aan het team van Bol.com te laten zien dat we hen ook op merkstrategie en geïntegreerde campagnes een flinke duw vooruit kunnen geven. De chemie met het klantteam is echt fantastisch en ik ben enorm trots op de richting voor de toekomst die we samen hebben neer weten te zetten.'
Afscheid van Etcetera
Met de start van een vaste samenwerking met Dept neemt Bol.com afscheid van Etcera dat in de afgelopen twaalf jaar de lead agency is geweest. Dries Poels, hoofd Brand & Marketing communicatie bij Bol.com: 'We zijn Etcetera zeer dankbaar voor hun geweldige creatieve werk dat van onschatbare waarde is geweest voor de ontwikkeling van ons merk. Samen hebben we Nederland en België kennis laten maken met Bol.com en online winkelen. Mede dankzij de inzet van Etcetera zijn we voor miljoenen mensen een sterk en herkenbaar merk geworden.'
Bekijk hier de afscheidsfilm die Etcetera maakte voor ex-klant Bol.com.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
Laatste Nieuws
- Holland Festival gaat voor... 29-04-2024
- Vredestein lanceert 'beestachtige'... 29-04-2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag... 28-04-2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing