Philip Kok (the valley): 'Het device denken moet worden losgelaten'

Philip Kok (the valley): 'Het device denken moet worden losgelaten'
  • Bureaus
  • 6 jan 2014 @ 16:20
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Mobile

Hoe zal de advertentiemarkt zich in 2014 ontwikkelen? Aangezien de budgetten in veel gevallen gebaseerd worden op de resultaten van het voorgaande boekjaar, verwacht ik geen of een geringe stijging. Gezien de voorzichtige voorspellingen over de groei van ons BNP en een voorzichtige uplift in economisch perspectief zit er wellicht nog een lichte groei in als er her en der wat budgetten op basis van betere tussentijdse resultaten worden vrijgemaakt.

Los van de verschuiving in budgetten van traditioneel naar online en binnen online een groter deel naar mobiel - alhoewel je in mijn beleving het device-denken volledig los zou moeten laten, wordt het een schizofreen jaar: Enerzijds heeft iedereen zijn mond vol over Big Data met de achterliggende gedachte van meer persoonlijke relevantie in communicatie. 

Anderzijds worden ook online kanalen via mobiel of social nog voornamelijk als zendstraten ingezet in plaats van de kracht van het medium te gebruiken, namelijk interactie. De angst voor het onbekende regeert daarbij nog teveel. Wat we zullen blijven zien zijn, de platte display advertising campagnes via run of network, retargeting campagnes en Facebook-campagnes gericht op het scoren van likes. 

De merken die een stap verder durven te gaan, namelijk op basis van een doordacht concept de interactie aangaan om echte relevantie te bieden, zullen daar garen bij spinnen. Een award kan voor hen dan nooit ver weg zijn. 

Philip Kok is CEO van the valley
www.thevalley.nl

De visie van Philip Kok is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.

Dat forum staat hier

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken