Philip Kok (the valley): 'Het device denken moet worden losgelaten'
- Bureaus
- 6 jan 2014 @ 16:20
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Mobile
- 6 jan 2014 @ 16:20
- Gastblogger
Hoe zal de advertentiemarkt zich in 2014 ontwikkelen? Aangezien de budgetten in veel gevallen gebaseerd worden op de resultaten van het voorgaande boekjaar, verwacht ik geen of een geringe stijging. Gezien de voorzichtige voorspellingen over de groei van ons BNP en een voorzichtige uplift in economisch perspectief zit er wellicht nog een lichte groei in als er her en der wat budgetten op basis van betere tussentijdse resultaten worden vrijgemaakt.
Los van de verschuiving in budgetten van traditioneel naar online en binnen online een groter deel naar mobiel - alhoewel je in mijn beleving het device-denken volledig los zou moeten laten, wordt het een schizofreen jaar: Enerzijds heeft iedereen zijn mond vol over Big Data met de achterliggende gedachte van meer persoonlijke relevantie in communicatie.
Anderzijds worden ook online kanalen via mobiel of social nog voornamelijk als zendstraten ingezet in plaats van de kracht van het medium te gebruiken, namelijk interactie. De angst voor het onbekende regeert daarbij nog teveel. Wat we zullen blijven zien zijn, de platte display advertising campagnes via run of network, retargeting campagnes en Facebook-campagnes gericht op het scoren van likes.
De merken die een stap verder durven te gaan, namelijk op basis van een doordacht concept de interactie aangaan om echte relevantie te bieden, zullen daar garen bij spinnen. Een award kan voor hen dan nooit ver weg zijn.
Philip Kok is CEO van the valley
www.thevalley.nl
De visie van Philip Kok is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
- ANWB brengt woonverzekeringen tot... 25-11-2025
- Van ‘gewoon beginnen’ tot... 25-11-2025
- Nominaties Gouden Zaag 2025 bekend24-11-2025
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

