Philip Kok (the valley): 'Het device denken moet worden losgelaten'
- Bureaus
- 6 jan 2014 @ 16:20
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Mobile
- 6 jan 2014 @ 16:20
- Gastblogger
Hoe zal de advertentiemarkt zich in 2014 ontwikkelen? Aangezien de budgetten in veel gevallen gebaseerd worden op de resultaten van het voorgaande boekjaar, verwacht ik geen of een geringe stijging. Gezien de voorzichtige voorspellingen over de groei van ons BNP en een voorzichtige uplift in economisch perspectief zit er wellicht nog een lichte groei in als er her en der wat budgetten op basis van betere tussentijdse resultaten worden vrijgemaakt.
Los van de verschuiving in budgetten van traditioneel naar online en binnen online een groter deel naar mobiel - alhoewel je in mijn beleving het device-denken volledig los zou moeten laten, wordt het een schizofreen jaar: Enerzijds heeft iedereen zijn mond vol over Big Data met de achterliggende gedachte van meer persoonlijke relevantie in communicatie.
Anderzijds worden ook online kanalen via mobiel of social nog voornamelijk als zendstraten ingezet in plaats van de kracht van het medium te gebruiken, namelijk interactie. De angst voor het onbekende regeert daarbij nog teveel. Wat we zullen blijven zien zijn, de platte display advertising campagnes via run of network, retargeting campagnes en Facebook-campagnes gericht op het scoren van likes.
De merken die een stap verder durven te gaan, namelijk op basis van een doordacht concept de interactie aangaan om echte relevantie te bieden, zullen daar garen bij spinnen. Een award kan voor hen dan nooit ver weg zijn.
Philip Kok is CEO van the valley
www.thevalley.nl
De visie van Philip Kok is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

