Tele2 maakt langste boodschappenlijst van Nederland

  • Bureaus
  • 19 dec 2019 @ 09:39
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MobileFoodCampagnes

In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Om bij te dragen aan een mooie kerst voor deze gezinnen heeft Tele2 samen met zijn klanten de langste kerstboodschappenlijst van Nederland gemaakt.

Voor elke 'food emoji' die werd geappt naar Tele2, is €1 aan de Voedselbank gedoneerd. Deze emoji’s vormen samen de langste boodschappenlijst van Nederland, ter waarde van €100.000. Met dit bedrag kan de Voedselbank 20.000 voedselpakketten uitgeven voor de kerst. De kerstactie is bedacht en ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Code d'Azur.

Margaret Kreuger, manager brand & communications bij T-Mobile en Tele2, zegt: 'Vrijwel heel Nederland is er druk mee: wat eten we met kerst? De koppeling naar foodemoji's was snel gemaakt, aangezien emoji's vaak een rol hebben in de uitingen van Tele2. Om met deze actie mensen te helpen die er net zoveel mee bezig zijn, maar helaas minder bedeeld zijn, hebben we onze klanten opgeroepen om met ons in actie te komen.'

Meer informatie over de actie is hier te vinden.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken