Samsung mikt op millennial met Galaxy S21-campagne

Samsung mikt op millennial met Galaxy S21-campagne
  • Bureaus
  • 17 mrt 2021 @ 08:25
  • 23395 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MobileCampagnes

In een nieuwe campagne introduceert Samsung zijn Galaxy S21-model, die nieuwe mogelijkheden aan 'de creators van vandaag' moet bieden. De campagne is ontwikkeld door social media-bureau Blauw Gras in Amsterdam.

Deze creators van vandaag, de millennials en Gen-Z'ers dus, spelen de hoofdrol in de campagne. Jonge mensen die exact weten wat de #RenaissanceChallenge of een Phone-dropvideo inhoudt, aldus Samsung. In de campagne worden met name de nieuwe features van de camera in de telefoon uitgelicht.

Gerben van Walt Meijer, marketing manager mobile bij Samsung, zegt: 'Zelfexpressie is een belangrijk thema binnen deze doelgroep, maar er is soms een drempel om echt te beginnen met creëren en delen. Start met fotograferen en deel jouw creativiteit met de wereld - dat is de boodschap die we in deze campagne willen meegeven.'

Bart Visser, creative director bij Blauw Gras, vult aan: 'Met de campagne laten we zien dat de Galaxy S21 hét startpunt is voor de jonge creatieveling. Met de telefoon in hun hand en de camera in de hoofdrol krijgen jongeren de kans hun eigen perspectief op de wereld te delen.'

De campagne wordt online en op social media uitgerold. Bekijk de online video hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken