Blauwe Theehuis straks proeflokaal Brouwerij 't IJ
- Food-en-retail
- 13 jul 2018 @ 09:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodWinkelen
- 13 jul 2018 @ 09:04
- Peter van Woensel Kooy
Brouwerij 't IJ, bekend van eigen merken als Columbus, Paasij, IJwit en de I.P.A. met tattoo-babe, opent een tweede Amsterdamse proeflokaal midden in het Vondelpark. Vanaf volgend jaar schenkt de brouwerij er zijn eigen bieren in 't Blauwe Theehuis.
Het eerste proeflokaal bevindt zich net als de oorspronkelijke brouwerij in het voormalige badhuis onder de molen aan de Funenkade te Amsterdam. Dit is alle dagen van het jaar van 14:00 tot 20:00 uur geopend. 'Het grootste deel van de verschillende bieren die we brouwen is hier van tap verkrijgbaar. Bestel het aan de bar en zoek een geschikt plekje om er met volle teugen van te genieten. In de zomer is ons grote terras met lange tafels daar zeer geschikt voor, in de winter is er ook nog behoorlijk wat ruimte tussen de betegelde wanden van het lokaal zelf. Het draait hier natuurlijk vooral om het bier maar voor degenen die daar echt niet van houden schenken we ook rode wijn, witte wijn, appelsap, en ginger ale', vertellen de brouwers. Een vergelijkbaar concept verschijnt nu in het monumentale ronde gebouw hartje Vondelpark. Hoewel ze het Theehuis vanaf maandag al overnemen, blijft het dit jaar nog hetzelfde als voorheen. 'We hebben al het personeel overgenomen en gaan in de komende periode eerst even kijken naar de optimale indeling voor het proeflokaal', vertelt ceo Patrick Hendrikse van Brouwerij 't IJ in Het Parool.
Ruimere openingstijden
Wat bezoekers wel al snel kunnen verwachten zijn ruimere openingstijden, zegt Hendrikse, die zijn imperium met compaan Bart Obertop begon met het intussen verkochte cafe Tabac aan de Amsterdamse Brouwersgracht. 'Nu zit je in het Blauwe Theehuis soms lekker in de zon en wordt om acht uur 's avonds opeens alles opgeruimd. Daar gaan we wel soepeler in worden. In de winter sluit de tent even voor een opfrisbeurt. Het is een monument dus we gaan zeker niet rigoureus verbouwen. Maar we gaan het wel wat meer 't IJ maken.'
Brouwerij ’t IJ brouwt al sinds 1985 Amsterdams speciaalbier. Muzikant Kasper Peterson richtte het bedrijf op nadat hij kennis maakte met de Belgische bierstijlen. Als lid van de band Door Mekaar trad hij geregeld op in België en ontwikkelde hij een bovengemiddelde interesse in het bier van de Zuiderburen. Omdat soortgelijk speciaalbier in Nederland nog nauwelijks gebrouwen werd, besloot hij het zelf te gaan doen. Na ruim twintig jaar deed hij de zaak over aan Hendrikse en Obertop, aldus Misset Horeca.
Thee blijft op de kaart
Er komt meer bier van eigen makelij op de kaart in het Vondelpark. Maar voor een bakkie leut of thee blijf je er welkom, beloven de initiatoren. 'In tegenstelling tot ons proeflokaal bij de molen op de Funenkade kan je hier straks ook nog gewoon terecht voor koffie en thee. Het blijft ook 't Blauwe Theehuis heten.'
(PvWK, bronnen: Brouwerij 't IJ, Misset Horeca, Vrienden van het Vondelpark en Parool)
Hier het totaal overzicht van het portfolio van Brouwerij 't IJ.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- proeflokaal
- Funenkade
- struisvogel
- alcohol
- molen
- personeel
- IJwit
- rond
- thee
- Paasij
- IPA
- periode
- Vondelpark
- hetzelfde
- hartje
- Brouwerij 't IJ
- hop
- bier
- park
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
- Verkoop Blokker van de baan
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 17-05-2024
- [marketeer 203] Arina Abbring -... 17-05-2024
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing