Mercur d'Or voor Flow! Irene Smit: 'Wij zijn een wereldwijd platform'

Mercur d'Or voor Flow! Irene Smit: 'Wij zijn een wereldwijd platform'
  • Media
  • 12 dec 2018 @ 23:28
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentInspiratieTijdschriftenInterview

Flow Magazine was dit jaar genomineerd voor beste hoofdredacteur én Magazinemerk van het Jaar, maar won beide prijzen niet. Wel werd oeuvreprijs Mercur d'Or binnengesleept. MarketingTribune stelde enkele vragen aan Irene Smit, die samen met Astrid van der Hulst bedenker en creative director is van Flow. ‘Wij zijn veel meer dan een magazinemerk.’

Zie jij dat wat je maakt als een ‘magazinemerk’ of gebruik je liever een andere term? Welke dan, en waarom?

‘Flow is veel meer dan een magazinemerk’, zegt Irene Smit, creative director van Flow (rechts op de foto, naast haar Astrid van der Hulst). ‘Zo maken we bijvoorbeeld boeken, stationery en kalenders in Amerika. En hebben we een grote community op Instagram en zelfs een Engelstalige website inclusief goedlopende shop. Flow is het best te omschrijven als een “worldwide platform that inspires people with life lessons about slowing down and simplifying life in today’s fast-changing society”.’

Waarom gaat jouw magazinemerk dit jaar de in de prijzen vallen bij de Mercurs?

‘Omdat onze lezers aangeven écht iets te hebben aan Flow, en aan onze boodschap over vertragen en rust vinden in deze hectische maatschappij. Omdat we de illustratie, en het mooie van het imperfecte, weer op de kaart hebben gezet. Omdat we in 39 landen liggen, in vier talen verschijnen en – heel bijzonder – een contract hebben met een Amerikaanse boekenuitgever. En natuurlijk: omdat we bewezen hebben dat print springlevend is, en het meer dan ooit een cadeautje is voor jezelf.’

Welke andere Mercur-nominatie springt er dit jaar voor jou uit?

‘Hmm, die nominatie voor hoofdredactie van het jaar voor de creative directors van Flow, interessant… Maar natuurlijk zijn we ook heel blij dat onze collega’s van Donald Duck een nominatie in de wacht hebben gesleept met de Donald Duck voor blinde kinderen. Mooi initiatief!’

Wat wordt volgens jou komend jaar de belangrijkste trend in medialand?

‘Het inzicht dat vertrouwen van de consument heel erg belangrijk is en dat daarmee ook de aandacht voor vakmanschap en kwaliteit in de media weer terug is. Voor de consument is het steeds belangrijker dat je als merk een duidelijke boodschap hebt en dat je uniek durft te zijn.’

Interview: Jeroen Mirck, redacteur MarketingTribune

Foto: Danique van Kesteren (Oak & Fir)

Dit jaar worden de Mercurs uitgereikt op donderdag 13 december 2018.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken