Coca-Cola pompt flink geld in Jeugdsportfonds

Coca-Cola pompt flink geld in Jeugdsportfonds
  • Sponsoring
  • 15 mei 2014 @ 12:43
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSport

Coca-Cola steunt het Jeugdsportfonds de komende drie jaar met 735 duizend euro. Dankzij dit bedrag kan Jeugdsportfonds extra jongeren helpen aan een sportlidmaatschap en sportattributen. De bekendmaking van de hoogte van de donatie, valt tegelijk met de start van de ‘Win a Ball, Give a Ball’ actie van Coca-Cola.

Voor elke voetbal die Coca-Cola tijdens deze actie weggeeft aan consumenten, doneert de frisdrankfabrikant er ook één aan een jongere die is aangesloten bij Jeugdsportfonds. Dat zijn ruim 500 ballen per dag. De actie is onderdeel van de samenwerking tussen Coca-Cola en Jeugdsportfonds. Samen willen de partijen meer jongeren die in armoede opgroeien het plezier van samen sporten laten ervaren.

Betalen lidmaatschap
Coca-Cola maakte in maart de samenwerking met Jeugdsportfonds bekend. Met het partnership investeert het merk in de groei van het fonds. Jeugdsportfonds helpt ieder jaar 30 duizend jongeren met het betalen van het lidmaatschap van de sportvereniging en hun sportattributen. Met het recordbedrag van Coca-Cola, kan dit aantal de komende drie jaar substantieel worden verhoogd naar 40 duizend jongeren per jaar in 2016.

Bert van Marwijk
‘Dankzij deze donatie kunnen we sportkansen bieden aan nog veel meer kinderen in Nederland. Je staat er vaak niet bij stil, maar er zijn in Nederland 150 duizend jongeren die geen lid kunnen worden van een sportvereniging, gewoon omdat hun ouders er niet genoeg geld voor hebben’, aldus Bert van Marwijk, ambassadeur van Jeugdsportfonds. Om een kind een jaar lang te laten sporten is 250 euro nodig.

Sonja Bakker
Naast de financiële sponsoring, lanceert Coca-Cola de ‘Win a ball, Give a ball’ actie om nog meer jongeren uit kansarme milieus het plezier van sporten te laten ervaren. ‘Wij vinden dat alle jongeren het recht hebben om te sporten. Daarnaast willen we alle mensen in beweging brengen en hen gezonder laten leven. Met deze actie slaan wij twee vliegen in één klap. We brengen Nederland letterlijk in beweging door voetballen weg te geven én helpen tegelijkertijd jongeren uit kansarme milieus om het plezier van sport te ervaren”, aldus Sonja den Bakker, Brand Activation Manager Coca-Cola.

Actieverpakkingen
Consumenten maken tot en met 30 juni elk dag kans op een voetbal door de code van een 1, 5l of 2l Coca-Cola regular, Coca-Cola light of Coca-Cola Zero actieverpakking in te vullen op de site. Voor iedere gewonnen bal geeft Coca-Cola een bal aan een jongere die aangesloten is bij het Jeugdsportfonds. Dat zijn ruim 500 voetballen per dag.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken