Energiedirect is nieuwe hoofdsponsor PSV
- Sponsoring
- 21 apr 2016 @ 15:31
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkSponsorshipVoetbal
- 21 apr 2016 @ 15:31
- Jeroen Mirck
Voetbalclub PSV heeft donderdagmiddag zijn nieuwe hoofdsponsor bekendgemaakt: Energiedirect. De regerend landskampioen was een jaar lang op zoek naar een opvolger van Philips, dat wel als co-sponsor aan de club verbonden blijft. Energiedirect verbindt zich voor drie jaar met de club. PSV-directeur Toon Gerbrands: 'De achterkant van het shirt is nog beschikbaar.'
Het bedrag dat Energiedirect betaalt als hoofdsponsor ligt volgens ingewijden beduidend lager dan de 8 miljoen euro die de club momenteel van Philips ontvangt, zo meldt De Telegraaf. Met de drie miljoen euro die de aftredende shirtsponsor Philips blijft betalen voor andere manieren van sponsoring, zou PSV op een vergelijkbaar bedrag uitkomen.
De aankondiging van de persconferentie leidde tot veel speculaties. Eindhovens Dagblad wist eerder vandaag al te melden dat Energiedirect de nieuwe sponsor zou zijn. Dit bedrijf maakt deel uit van 'miljardenconcern' RWE, aldus de regionale krant. 'Vandaar dat PSV toegang krijgt tot een sponsortechnisch gezien interessante markt.'
'Nog plek voor een derde shirtsponsor'
Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, liet weten dat de zoektocht weliswaar een jaar heeft geduurd, maar dat dit voor grote sponsordeals niet per se lang is. Om het budget optimaal aan te vullen is er volgens de directeur 'nog plek op de achterkant van het PSV-shirt'.
Ook Philips is blij met de deal, laat Gerbrands weten. Het bedrijf blijft de komende tien jaar wel verbonden aan de club. Op de mouw van de shirts zal nog altijd het logo prijken en ook het Philips Stadion zal de huidige naam behouden.
Tijdens de persconferentie werd gesproken over een sponsorbedrag van 6 à 7 miljoen euro. Dat extra miljoen is afhankelijk van hoeveel extra klanten Energiedirect weet te genereren via deze deal. Een jaar geleden zei Gerbrands op BNR Nieuwsradio dat het PSV-shirt 8 à 10 miljoen euro waard is. Die uitspraak zegt hij nu gestand te hebben gedaan, want in combinatie met de 3 miljoen van Philips (op de mouw) en wellicht nog later een rugsponsor wordt die prognose misschien zelfs wel overtroffen.
Lees ook: PSV bouwt aan nieuw sponsormodel.
PSV-spelers met het huidige clubshirt, inclusief de aloude sponsornaam van Philips.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Brabantia en WeForest werken 10 jaar... 14-05-2024
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing