De marketingtransfers van week 19, 2024

De marketingtransfers van week 19, 2024
  • Bureaus
  • 10 mei 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Tussen de halve finales van het Songfestival en protesterende studenten door heeft een aantal marketeers, PR-personen en andere creatieven toch kans gezien een stapje dichter bij hun droombaan te komen. Of ze hebben die nu écht gevonden. Hoe dan ook: MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Annemarieke van Veen treedt vanaf 1 augustus 2024 (dat melden zo mooi op tijd) in dienst bij AvroTros als hoofd video interne producties. Vanaf dan gaat zij aan de slag met het versterken en de doorontwikkeling van de huidige programma’s (intern geproduceerd) en de ontwikkeling van nieuwe formats op het gebied van rechtvaardigheid en cultuur.
Annemarieke van Veen: 'Een nieuwe stap in mijn carrière, na jaren bij producenten te hebben gewerkt, wil ik mijn kennis nu graag inzetten bij een omroep en dan past AVROTROS als een jas. Ik ken AVROTROS vanuit mijn werk als producent als een kundig, prettig, bevlogen en warm mediabedrijf met zeer loyale medewerkers, waarbij ik me altijd thuis heb gevoeld. Ik kijk ernaar uit dat ik daar straks deel van uitmaak.'


Annemarieke van Veen.

Charlotte Eggens is per direct aangesteld als Head of Marketing van het niet-medische hulpplatform Beep for Help. Haar hele carrière bouwt Eggens al aan organisaties met groeipotentieel. Zo was ze bij HR applicatie Speakap verantwoordelijk voor het uitrollen van contentmarketing en leadscampagnes en leerde ze veel over het ontwikkelen van marketingstrategieën in de scale-up wereld. Vervolgens was zij als Head of Marketing bij Lepaya verantwoordelijk voor het vormgeven en structureren van de marketing.
Eggens: ‘Na een leerzame periode ontwikkelde ik de behoefte om meer zingeving in mijn carrière te vinden. Doordat het geen financieel gedreven organisatie is en het resultaat beoordeeld wordt aan de hand van geholpen hulpvragers ten opzichte van omzet, sloot deze functie feilloos bij deze wens aan. Bovendien zie ik een uitdagende functie die inhoudelijk aansluit bij mijn ervaring en kwaliteiten wat betreft ‘power skills’. Dit in combinatie met een team van gemotiveerde mensen, maakt dat ik enorm blij ben dat ik mij voor deze maatschappelijk gedreven organisatie in mag zetten.’


Charlotte Eggens.

Diede Vendrig treedt toe als mede-eigenaar van Unravel Behavior, de zusteronderneming van Unravel Research. Unravel Behavior richt zich vooral op ‘Nudging’ (nudge nudge, wink wink) de meer maatschappelijke kant van gedragsverandering. Vendrig is medewerkster van het eerste uur en tevens genomineerd voor de D&IN Insights Professional van het Jaar. Al sinds het begin richt zij zich op het praktisch toepassen van psychologische kennis om gedrag te veranderen. Unravel Behavior werkt aan gedragsinterventies voor overheid en organisaties.
Diede Vendrig: ‘Ik ben erg dankbaar voor alle ruimte die ik altijd heb gekregen om kansen die ik zag achterna te gaan. Unravel Behavior voelde altijd al wel een beetje als mijn ‘kindje’ maar super dat ik me nu ook echt mede-eigenaar mag noemen. Ik ben trots op ons team en waar we nu staan maar heb zeker nog grootse plannen voor de toekomst!’


Diede Vendrig (midden).

Senior designer Merijn Breedvelt sluit zich aan bij Vengean na een periode van intensief freelancen en eerdere functies bij onder andere RedKiwi, The Stardusters, APS Group en United Dutch Breweries. Met zijn komst versterkt hij het brandingbureau, dat merkconcepten ontwikkelt op alle media. Naast zijn ervaring in omnichannel visueel design en art direction, is Breedvelt een beeldend kunstenaar die CGI en realistische fotografie combineert om kunst te creëren.


Merijn Breedvelt.

Whoppah, online marktplaats voor tweedehands design, heeft Gregory Kukolj per 1 juni benoemd tot Chief Growth Officer. Kukolj bekleedde verschillende internationale posities bij onder meer Heineken, Booking.com en Marktplaats.nl. Als bestuurder van Whoppah gaat hij zich ontfermen over de strategie, marketing, het aantrekken van groeikapitaal en fusies en overnames. Whoppah opende begin mei de digitale deuren in Frankrijk. Kukolj woont in Mexico City en gaat zijn rol deels op afstand invullen.
‘Whoppah is bezig aan een razendsnelle opmars in Europa. De combinatie van een toenemende consumentenvoorkeur voor tweedehands design, een uitgekiende marketing- en e-commerce strategie en een uitzonderlijk gevoel voor timing geven de onderneming een enorm potentieel. Ik ben er trots op onderdeel te worden van het topteam van oprichters Thomas en Evelien en bij te dragen aan de kwalitatieve groei van Whoppah’, zegt Kukolj.


Gregory Kukolj .

Zigt benoemt Marijnke van der Burgh en Christiaan van Dijk tot nieuwe Managing Directors van Zigt Nederland. Vanaf 1 mei zijn zij toegetreden tot de directie.
Van den Burgh draagt de eindverantwoordelijkheid over de businessunit Paid Media. Met een uitgebreide achtergrond in de mediawereld, ervaring als Account Manager bij verschillende media-exploitanten en als Media Director bij Zigt heeft zij de afgelopen jaren een cruciale rol gespeeld in het succes van het bedrijf. Van den Burgh: ‘Zigt is een full-service-agency in een snel ontwikkelende markt. Groei voor onze klanten bereiken we door altijd de vraag achter de vraag te stellen. Het is mijn overtuiging dat we naast onze opdrachtgevers staan als media- en marketingconsultants, maar dat we vooral als businessconsultants waarde toevoegen.’
In zijn nieuwe rol is Van Dijk eindverantwoordelijk voor Business Development & Marketing. In deze functie focust hij met name op de ontwikkeling van nieuwe kansen in de markt, acquisitie en versterking van Zigt als innovative brand in het werkveld.
Van Dijk: ‘Met plezier en trots ben ik 1 mei begonnen. Zigt opereert vanuit enorme legacy waar we nu op door bouwen. Business development en marketing zijn beiden uitwaartse manifestaties van Zigt. Ze gaan hand in hand en versterken elkaar. Ik ben er groot voorstander van om deze twee gebieden in één rol samen te brengen en kijk ernaar uit om hier verdere invulling aan te geven.’


Marijnke van der Burgh en Christiaan van Dijk.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken