Nieuwe campagne Eurojackpot focust niet op winnen

Nieuwe campagne Eurojackpot focust niet op winnen
  • Bureaus
  • 8 mei 2024 @ 13:31
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Of je nu de jackpot wint of niet, ga als een winnaar door het leven. Dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne van Eurojackpot.

In de nieuwe commercial loopt een man zelfverzekerd, in ochtendkleding, door de straten. Onderweg trekt hij veel bekijks van anderen. Zijn zelfvertrouwen werkt aanstekelijk en iedereen lijkt hem te waarderen. Heeft hij de Eurojackpot gewonnen of niet? Het maakt niet uit, want de échte rijkdom is zijn mindset volgens de campagne.

Met de nieuwe campagne kiest Eurojackpot voor een andere strategie. Saskia Baartman, Business Director Eurojackpot: ‘Door een nieuwe richting in te slaan, claimen we een unieke en eigen positie in het loterijlandschap. We leggen minder focus op wat je allemaal kunt doen met de hoogst oplopende jackpot van Nederland, maar kiezen voor een andere insteek. Daarin roepen we op het leven te leven zoals alleen jij dat kunt: ga ervoor en geniet. En stop niet met dromen, want 120 miljoen is wel lekker man…’ 

Eurojackpot ontwikkelde de nieuwe campagne samen met TBWA\NEBOKO. Anouk Zink, Managing Director: ‘Be a Winner Man is een verfrissende en disruptieve kijk op rijkdom. De hoofdpersoon, die levensvreugde en zelfvertrouwen uitstraalt, inspireert ons allen om met een winnaarsmentaliteit door het leven te gaan, jackpot of niet. Het laid-back karakter van de muziek onderstreept deze boodschap en nodigt iedereen uit om elke dag als ‘Winner’ te leven.’

Credits:
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Saskia Baartman, Froukje Claes en Emma Revis
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Mindshare
Online doorvertaling: Ambassadors
Productiemaatschappij: Stink Films
Offline edit: Final Cut
Sound design: AMP
Grading: Company 3
VFX & online: Ambassadors



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken