Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven

Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven
  • Bureaus
  • 8 mei 2024 @ 10:24
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Achter elke bloeddonatie schuilen verhalen van échte mensen die donorbloed nodig hebben. In de nieuwe campagne van Sanquin om bloeddonoren te werven wordt een aantal van die verhalen weergegeven via drie krachtige korte films.


Bloed geven gaat over meer dan bloed geven alléén. Eén van de voorbeelden is de jonge moeder Eda, die in de schaduw van een onverbiddelijke ziekte vecht voor kostbare momenten met haar zoontje Elias. Elke drie weken een bloedtransfusie geeft haar een levenslijn naar steeds weer een klein stukje toekomst.


‘Er speelt zoveel méér bij het geven van bloed dan alleen maar de bloeddonatie zelf. Sanquin weet dat als geen ander. Deze campagne, die we samen met True Ideas ontwikkelden, laat dat zien. Het gaat over het leven van échte mensen die donorbloed hard nodig hebben’ zegt Yvonne Mulder, Brand Manager Sanquin.

‘Met een goed uitgedachte lichttransitie van donker naar licht ondersteunen we de verhalen die zwaar beginnen en hoopvol eindigen. Met de minimalistische opzet willen we de mensen kwetsbaar - maar tegelijkertijd in hun kracht – portretteren’ volgens Rob Hamerlinck, creative bij True Ideas, dat de campagne samen met Sanquin ontwikkelde.

De campagne is op 6 mei gestart via online, radio en outdoor en wordt mede mogelijk gemaakt door productiepartij UHU en Zuiver media.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken