Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven

- Bureaus
- 8 mei 2024 @ 10:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mei 2024 @ 10:24
- Michiel van Zaane
Achter elke bloeddonatie schuilen verhalen van échte mensen die donorbloed nodig hebben. In de nieuwe campagne van Sanquin om bloeddonoren te werven wordt een aantal van die verhalen weergegeven via drie krachtige korte films.
Bloed geven gaat over meer dan bloed geven alléén. Eén van de voorbeelden is de jonge moeder Eda, die in de schaduw van een onverbiddelijke ziekte vecht voor kostbare momenten met haar zoontje Elias. Elke drie weken een bloedtransfusie geeft haar een levenslijn naar steeds weer een klein stukje toekomst.
‘Er speelt zoveel méér bij het geven van bloed dan alleen maar de bloeddonatie zelf. Sanquin weet dat als geen ander. Deze campagne, die we samen met True Ideas ontwikkelden, laat dat zien. Het gaat over het leven van échte mensen die donorbloed hard nodig hebben’ zegt Yvonne Mulder, Brand Manager Sanquin.
‘Met een goed uitgedachte lichttransitie van donker naar licht ondersteunen we de verhalen die zwaar beginnen en hoopvol eindigen. Met de minimalistische opzet willen we de mensen kwetsbaar - maar tegelijkertijd in hun kracht – portretteren’ volgens Rob Hamerlinck, creative bij True Ideas, dat de campagne samen met Sanquin ontwikkelde.
De campagne is op 6 mei gestart via online, radio en outdoor en wordt mede mogelijk gemaakt door productiepartij UHU en Zuiver media.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers