Binck en XXS mikken op de selfmade man

Binck en XXS mikken op de selfmade man
  • Bureaus
  • 23 jun 2015 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsZakelijkMarketing

De nieuwe campagne van Binck is de belichaming van de selfmade man anno nu: een onafhankelijke denker en doener, die zélf bepaalt wat goed voor hem is, ook als het gaat om beleggen. Creatief bureau XXS Amsterdam ontwikkelde de campagne en wil met ‘Ik maak mezelf’ de onafhankelijkheid van de belegger én van Binck verwoorden. De commercial werd geregisseerd door Billy Pols (Hazazah) en laat zien dat de selfmade man vooral zelf bepaalt wat geluk, rijkdom of winstgevendheid is.

De selfmade man, dat was vroeger de krantenverkoper die miljonair werd. Iemand die met niets begon en met alles eindigde. De selfmade man anno nu is een heel ander verhaal. Een verhaal dat veel meer gaat over onafhankelijk in het leven staan. Over doen wat je wilt doen, zijn wie je wilt zijn en daar zelf voor zorgen. Door je eigen keuzes te maken, ook als het gaat om beleggen.

Binck is ontstaan vanuit een drang om onafhankelijk te zijn van grootbanken en richt zich sinds de oprichting in 2000 op de belegger die zijn eigen keuzes wil kunnen maken. 'Vroeger was beleggen alleen weggelegd voor the happy few. Het was duur, omslachtig en niet gebruiksvriendelijk', vertelt Bas Brinkman, Senior Marketeer Binck. 'Binck gaf Nederlandse beleggers een online platform met de juiste tools om zelf te beleggen. De wereld van beleggen is de afgelopen jaren compleet veranderd en ons platform is slimmer dan ooit. Maar één ding blijft hetzelfde. Binck is nog steeds onafhankelijk en we zijn er nog steeds voor die onafhankelijke belegger. Het thema "Ik maak mezelf" weet dat te verwoorden en is tegelijk een brug naar alles wat Binck te bieden heeft om zelf te beleggen.'

Over de keuze voor regisseur Billy Pols zegt Art Director René Verhagen: 'We zochten een look die echt is en toch filmisch. Billy Pols is een jongen uit de skate-wereld. Een selfmade regisseur die met zijn eigenwijze trekjes goed bij de toon van Binck past. Met deze campagne staat Binck in vorm en stijl niet tegenover of naast de traditionele grootbanken. Binck creëert z’n eigen plek.'



Credits

Agency: XXS Amsterdam
Account: Daniel Kok
Strategy: José Evers
Creatives: Saskia Meijer, René Verhagen, Jan de Roos
Cliënt: Carolien van Pesch, Bas Brinkman, Marjo Janssen, Nora Kayser
RTV: Daphne Story
Director: Billy Pols
DOP: Werner Maritz
Production: Hazazah Film & Photography
Postproduction: Captcha!
Editor: Govert Janse
Titels: Paul Postma
Sound: Erik Jan Grob - Sizzer Amsterdam 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken