Etcetera maakt zes tv-commercials voor Lidl

Etcetera maakt zes tv-commercials voor Lidl
  • Bureaus
  • 31 aug 2015 @ 00:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsInspiratieReclame

In de crossmediale najaarscampagne van Lidl staat het blind proeven van alledaagse producten centraal. Met de overkoepelende oproep 'Waar kies jij voor?' worden consumenten uitgenodigd om vooral zelf de producten van Lidl te gaan proeven. Reclamebureau Etcetera ontwikkelde de campagne.

Afgelopen week kondigde Lidl via abri’s verspreid over Nederland de nieuwe campagne al aan met een non-branded uiting. De komende weken wordt de campagne uitgerold via TV, radio, huis-aan-huis folder, online activaties en de winkelvloer van Lidl.

In de zes tv-commercials die vandaag on air gaan proeven twee consumenten producten met een blinddoek en komen hierbij tot de conclusie dat beide producten ‘lekker’ zijn. Met de afsluitende oproep ‘Waar kies jij voor?’ nodigt Lidl consumenten uit om vooral zelf de producten van Lidl te gaan proeven. Lidl gelooft dat er geen beter bewijs is voor de kwaliteit van een product dan een blinde test. En als beide producten lekker zijn en je het verschil niet proeft, is het de prijs die het verschil maakt.

De zes producten die in de campagne centraal staan - cola light, ketchup, koffie, margarine, pindakaas en vissticks - zijn voorafgaand aan de campagne ook door 100 consumenten blind getest. Daaruit blijkt dat veel Lidl-producten nagenoeg dezelfde, goede kwaliteit hebben als A-merken, en soms zelfs net even beter. Lidl heeft bewust voor deze zes producten gekozen, omdat het alledaagse producten zijn die veelvuldig op het boodschappenlijstje staan.

Christine Braun, woordvoerdervan Lidl: 'Met deze campagne onderstrepen wij waar Lidl voor staat: de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Wij geloven dat kwaliteit ook betaalbaar kan zijn. Wij verkopen niet voor niets alleen maar onze eigen merken. Deze overtuiging ligt ten grondslag aan onze nieuwe campagne. Met deze grote campagne willen we heel Nederland zelf onze kwaliteit laten ontdekken.'

De nieuwe Lidl-campagne loopt tot medio september. Lees hier over de start van de campagne.

Credits

Lidl: Erik Hogenboom, Jorieke de Vries, Anniek Evers | Bureau: ETCETERA | Productiemaatschappij: Doppler | Geluid: TopFormat

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken