KWF en Kapooow vragen Nederland: 'Voor wie doneer jij?'
- Bureaus
- 31 mei 2016 @ 13:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotieMaatschappijStorytellingCampagnes
- 31 mei 2016 @ 13:00
- Redactie Bureaus
Reclamebureau Kapooow heeft samen met KWF een online campagne ontwikkeld die vrienden, familie en collega’s van kankerpatiënten vraagt om te delen voor wie zij doneren. Zo worden de verhalen achter kleine en grote donaties verteld.
KWF Kankerbestrijding vroeg aan reclamebureau Kapooow om een fondsenwervend concept te bedenken en te ontwikkelen waarmee zij de doelstelling kunnen behalen om online donaties te verkrijgen via eenmalige giften. Het was belangrijk dat de online campagne authenticiteit, hoop en steun uitstraalde.
Kanker raakt ons allemaal. Eén op de drie Nederlanders krijgt gedurende zijn leven de diagnose kanker. Dat betekent dat vrijwel alle Nederlanders iemand kennen in hun directe omgeving met kanker. De “Ik doneer voor”-campagne roept vrienden, familie en collega’s van kankerpatiënten op te doneren en daarbij hun persoonlijke verhaal te delen als motivatie voor hun donatie.
De campagne legt middels video's, banners en een speciale landingspagina de nadruk op echte verhalen van donateurs en hun sociale omgeving. De video’s portretteren persoonlijke en herkenbare verhalen van vier donateurs, die in hun directe omgeving met kanker te maken hebben. Zo is er Joke, die doneert voor haar zoon, want zij wil 'dat hij opgroeit tot een gelukkig en gezond mens'. Of Rajeev die doneert voor zijn overleden moeder want hij 'gelooft nog steeds dat we samen kanker de wereld uit kunnen helpen'. Men wordt vervolgens opgeroepen om via een speciale landingspagina te doneren en hun eigen verhaal te delen via een op maat gemaakte Facebook-share.
'Wat fantastisch dat we nu de mogelijkheid hebben om de verhalen achter grote en kleine donaties te kunnen vertellen', zegt Jasper Vosbergen, fondsenwerver van KWF. De verhalen creëren empathie en motiveren anderen in hun omgeving om ook te doneren. Daniel van Breda, mede verantwoordelijk voor de strategie en creatie bij Kapooow zegt over de campagne: 'Middels de campagne trachten wij het doneren aan KWF van een abstracte handeling te vertalen naar een persoonlijk, klein en uniek moment.'
De video’s worden ingezet als YouTube pre-rolls en Facebook gesponsorde video’s om een breed publiek te bereiken. Alle persoonlijke verhalen worden verzameld op de donatiepagina en later ingezet als banners om nog meer mensen te inspireren. Op deze pagina kan men ook langere versies van de video’s bekijken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing