Rijksoverheid introduceert Sam op Instagram
- Bureaus
- 25 aug 2021 @ 12:12
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - CampagnesCreatie
- 25 aug 2021 @ 12:12
- Michiel van Zaane
1 op de 5 vrouwen en 1 op de 16 mannen in Nederland hebben weleens te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Toch houden mensen dit vaak voor zichzelf, uit schaamte, angst en twijfels. Dat heeft grote psychische gevolgen. Om de drempel te verlagen om hulp te zoeken, introduceert het ministerie van Justitie en Veiligheid in samenwerking met DOT (D&B, Open Now en TBWA\Neboko) het platform Sam op Instagram.
@Sam_is_er om iedereen met een nare seksuele ervaring kracht te geven en te laten zien dat hulp helpt. Maar Sam is er ook om af en toe kritisch te zijn op de maatschappij. Want soms mogen we bepaalde zaken best eens van een andere kant bekijken. Een kort rokje is een kort rokje en niets anders.
Suzanne Burger, Campagnemanager DPC: ‘Een Instagramkanaal geeft ons de mogelijkheid om in te haken op actualiteiten die spelen rondom seksueel geweld. En we kunnen de emotionele voordelen van hulp op een laagdrempelige manier laten zien door de mogelijkheid te bieden om anoniem vragen te stellen en in gesprek te gaan met hulpverleners van Slachtoffer Hulp Nederland en Centrum voor Seksueel geweld. Want voor alle nare seksuele ervaringen geldt: voelt het niet oké, dan is het niet oké. Als jouw grens is overschreven, mag je altijd hulp zoeken.‘
Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko: ‘Sam komt tot leven door wekelijks van zich te laten horen op Instagram met krachtige statements. Daarnaast hebben we, in samenwerking met kunstenares Emmy-Koos, illustraties gemaakt die het herkenbare gevoel van slachtoffers uitdrukken. In combinatie met persoonlijke verhalen, willen we zo een veilige plek creëren die iedereen met een nare seksuele ervaring kracht geeft.’
De eerste resultaten laten zien dat Sam de juiste snaar raakt: Uit de comments blijkt dat het initiatief hard nodig is en dan mensen zich erdoor gesterkt voelen. En ook partners omarmen en steunen het initiatief. Sam is onderdeel van de campagne ‘Wat kan mij helpen’ en is ontwikkeld in samenwerking met:
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Centrum voor Seksueel Geweld
Slachtofferhulp Nederland
De Politie
Het Openbaar Ministerie
Credits
Klant: Ministerie van Justitie en Veiligheid
Bureau: DOT (D&B, Open Now en TBWA\Neboko)
Illustratie: Emmy-Koos
PR-bureau: HvdM
Webdesign: Greenberry
Media: Initiative
Webcare & Community management: Somention
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Insta
- Slachtofferhulp Nederland
- Centrum voor Seksueel Geweld
- seksueel grensoverschrijdend gedrag
- Sam
- seksueel geweld
- campagne
- ministerie van vws
- politie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing