Wierda en Partners Vermogensbeheer komt met eigen magazine

Wierda en Partners Vermogensbeheer komt met eigen magazine
  • Content
  • 4 okt 2013 @ 14:13
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Vermogensbeheerder Edwin Wierda, van Wierda en Partners Vermogensbeheer, lanceert deze week zijn eigen magazine ‘KOERS!’. In dat magazine wordt een beeld geschetst van relevante ontwikkelingen in de wereld en de gevolgen daarvan voor de koersen op de beurs. Het magazine biedt iedereen die is geïnteresseerd in beleggen, waardevolle inzichten van professionals. Het is gratis digitaal te downloaden of aan te vragen op de site van Wierda en Partners.

Imago

Het imago van de wereldwijde effectenbeurzen is de afgelopen jaren veranderd. Waar veel mensen de beurzen tien jaar geleden nog zagen als de pot met goud aan het eind van de regenboog, heeft het nuchtere verstand inmiddels weer de overhand gekregen. “Beleggen in deze tijd is bijzonder uitdagend: het is permanent onder invloed van bijna alles wat er in de wereld gebeurt. Daar een koers in vinden die leidt tot rust en rendement voor je klanten is geweldig om te doen”, aldus Edwin Wierda.

Informeren over vermogensbeheer

Het idee om met een eigen magazine te komen is ingegeven door de behoefte om het publiek te informeren over wat vermogensbeheer inhoudt, zo stelt Wierda. “Er bestaan soms vreemde ideeën over beleggen, de factoren die daarop van invloed zijn en over de risico’s die eraan verbonden zijn. En de wijze waarop de grote banken er mee omspringen heeft het imago van het vak ook geen goed gedaan. Wij zijn professionals die het leuk vinden om de hele dag met de portefeuilles van klanten bezig te zijn. Hoe we dat doen wilden we wel eens vertellen.”

Over het vak praten deed Wierda overigens al met grote regelmaat. Veel mensen kennen de vermogensbeheerder omdat hij met regelmaat te gast is in het tv-programma Business Class van presentator Harry Mens. “Daar kan ik iets zeggen over onze visie en een beetje inhaken op de actualiteit. Erg leuk om te doen. Maar een magazine vonden wij een goed extra middel omdat we ook wel eens iets dieper op ons vak in willen gaan. En omdat we het leuk vinden om ook eens klanten van ons kantoor aan het woord te laten. Dat zijn stuk voor stuk mensen met interessante verhalen.”

Bureau NARVIC

Het magazine is geproduceerd door het bureau NARVIC, ‘inhoudgevers van media en communicatie’. Een bureau dat gespecialiseerd is in relatiemedia, van magazines tot film. “Die ervaring was heel prettig”, aldus Wierda. “De mensen van NARVIC werken al tien jaar aan allerlei (relatie)magazines en dat merk je aan alles. Ze hebben aan weinig woorden genoeg.”

Het magazine ‘KOERS!’ is kosteloos aan te vragen via de website van Wierda en Partners.
www.wierdavermogensbeheer.nl


 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken