Brood. Wat zit daarin?

Brood. Wat zit daarin?
  • Content
  • 30 mei 2015 @ 08:58
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Storytelling

'Fitzroy wil altijd voor challengers werken en dit is echt een challenge waar we onze tanden in konden zetten: hoe zet je brood weer op de kaart', aldus Jur Baart. 'We hebben de pitch gewonnen met een simpel uitgangspunt: willen we de twijfelaars rond brood minder laten twijfelen dan moeten we de echte verhalen rond brood vertellen. Niet één verhaal, maar meerdere verhalen. Niet door één afzender, maar door meerdere afzenders. Zodat we antwoord kunnen geven op alle vragen.

'Daarom hebben we gekozen voor een non-advertising approach waarbij de jaren 90 regel 'Brood daar zit wat in' hebben vervangen tot een regel die meer van nu is: 'Brood. Wat zit daarin?'.

Experts
Eigenlijk hebben we de campagne die we in de pitch hebben voorgesteld ook helemaal kunnen uitwerken. Maar wel met meer verdieping. Zo hebben we in de eerste maanden van dit jaar diverse onderzoeken gehouden (in samenwerking met het NVB - Nederlandse Vereniging van Brood) onder de doelgroep. Hier kwam naar voren dat we inderdaad geen reclamecampagne moesten houden. Dat de - voornamelijk vrouwelijke - doelgroep behoefte had aan informatie. Niet van één expert, maar van meerdere. Zodat zij zelf hun mening konden vormen.

Minidocu
Het resultaat is een 4-delige minidocu waarbij voor iedere aflevering wordt samengewerkt met een foodblogsters. Zij mogen experts het hemd van het lijf vragen met vragen die ze zelf hebben en natuurlijk hun volgers. De eerste blogster is Liselotte Legebeke, die dieper ingaat op 'broodsoorten'. Check het filmpje hieronder.



We gaan op blogs en sociale media de komende tijd de vragen rond brood opsporen en deze in video-format laten beantwoorden door experts. Check bijvoorbeeld www.youtube.com/watch?v=dQ3sjS8WzOA

Meerjarencampagne
De campagne zal aangejaagd worden door radio: https://vimeo.com/129091483. Waarbij we in vraagvorm het thema 'Brood. Wat zit daarin?' willen laden. De campagne zal worden uitgerold in retail. Het is een meerjarencampagne, waarbij dit de eerste aanzet is.

Baart: 'Ik ben blij met de output. Je kunt begrijpen dat het proces ook cruciaal was: hoe krijg je de grootste bakkerijen van Nederland achter één campagne. Maar het is gelukt. Een non-advertising campagne die echt luistert naar haar doelgroep en antwoorden wil geven vanuit verschillende experts. Zodat zij hun eigen mening kunnen vormen. En wij niet een mening opleggen.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken