Beter slapen met dancemusic

Beter slapen met dancemusic
  • Content
  • 18 okt 2023 @ 07:42
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Samsung organiseerde de eerste Sleep Rave van Nederland, waarin werd onderzocht of de muziek waar je normaal gesproken wakker van blijft – dancemuziek – ook kan bijdragen aan een goede nachtrust.

Met deze campagne wil Samsung Nederlandse Gen Z-ers en Millennials bewust maken van het belang van slaap en en passant de Galaxy Watch 6 promoten. Met behulp van de smartwatch wordt onderzocht wat de invloed van muziek is op het moment dat mensen in slaap vallen en hoe muziek hun slaapcyclus en slaapscores beïnvloedt. Op basis van deze inzichten kunnen mensen gerichter werken aan hun gezondheid, zowel overdag als ’s nachts.

30 Sleep Ravers verzamelden zich in de monumentale Kapel van Hotel Arena. Zij vielen in slaap luisterend naar de 8 uur durende en speciaal voor slaap ontwikkelde dj-set van het Nederlandse dj-duo Mr. Belt & Wezol, in samenwerking met onafhankelijk neurowetenschapper en slaapexpert Dr. Els van der Helm. Gedurende de nacht werd hun slaappatroon gemonitord.

De data die verzameld is tijdens de Sleep Rave wordt geanalyseerd door de slaapexpert en dj’s om de ultimate sleep track te ontwikkelen. Deze track wordt gelanceerd op 29 oktober – de dag dat de wintertijd ingaat en berucht is om het negatieve effect op je slaapritme.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken