Pierre Leclercq nieuwe head of styling Kia Motors

15sep 201712:08
  • Design
  • 19403 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Personalia

nieuws Kia Motors heeft Pierre Leclercq benoemd tot head of styling van het designhoofdkwartier in Namyang, Korea. Deze nieuwe functie is in het leven geroepen om de langetermijnstrategie voor design en innovatie verder te ontwikkelen. Met de aanstelling van de Belgische topdesigner wil Kia de ontwikkeling van een consistent design-DNA voor groeiende modellenrange bespoedigen.

Leclercq wordt verantwoordelijk voor de langetermijnstrategie op het gebied van design en innovatie bij Kia. Hij zal richting geven aan het ontwerp van exterieur, interieur, materialen en bekleding van nieuwe modellen. Daarnaast zal hij de samenwerking tussen de diverse designcentra in de Verenigde Staten, Europa, China en Korea versterken.

Leclercq start eind september in de nieuwe functie, waarin hij nauw zal samenwerken met Peter Schreyer, president en chief design officer van Hyundai Motor Group, en Seon Ho Youn, hoofd Kia design center in Korea.

‘Pierre Leclercq heeft een unieke kijk op wereldwijd voertuigdesign. Hij heeft de nodige ervaring en expertise en werkt mee aan het verder versterken van de designidentiteit van Kia voor de komende jaren’, aldus Peter Schreyer. ‘Design speelde een sleutelrol in de transformatie van Kia en Pierre zal ons verder helpen die designgerichte benadering consistent vast te houden voor toekomstige modellen in nieuwe segmenten.’

Leclercq studeerde in 1998 af aan het Art Center College of Design in Pasadena, Californië, in Transportation Design. Hij startte zijn carrière in Italië bij designhuis Zagato, waarna hij vervolgens werkzaam was bij Ford's Ghia studio, bij BMW - in Californië en München - en bij M Performance van BMW. Zijn laatste functie voor zijn komst naar Kia was hoofd design bij Great Wall Motors.


‘Ik heb de ontwikkeling van Kia met grote belangstelling gevolgd en ben dan ook zeer verheugd dat ik deelgenoot mag worden van dit innovatieve designteam’, reageert Leclercq. ‘Kia heeft een reputatie opgebouwd door design centraal te stellen bij de ontwikkeling van nieuwe modellen. Ik kijk ernaar uit om met de getalenteerde vormgevers van Kia te werken. Zij hebben van Kia een merk gemaakt dat geassocieerd wordt met krachtig, energiek en modern autodesign.’

 

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers