Appie App maakt pinpas overbodig
- Food-en-retail
- 18 jun 2018 @ 08:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 18 jun 2018 @ 08:56
- Peter van Woensel Kooy
Zonder pinpas naar de supermarkt en de hele boodschappentrip regelen met de Appie app: dat kan binnenkort in twee Albert Heijn-winkels in Utrecht en Haarlem waar een proef start met digitaal betalen.
Deelnemers aan de proef kunnen vanaf 20 juni de Appie app niet alleen gebruiken voor hun boodschappenlijstje en het scannen van de boodschappen, ook het afrekenen gaat makkelijk en snel met de Appie app. Zij hoeven niet meer langs een afrekenpunt en kunnen na betaling met de barcode in de app de winkel uit.
Klanten met een persoonlijke Bonuskaart die boodschappen doen met mobiel zelfscan bij Albert Heijn Ella Fitzgeraldplein in Utrecht en Soendaplein in Haarlem hebben de primeur. Zij worden uitgenodigd om de komende drie maanden digitaal betalen te testen in hun winkel.
Met de introductie van digitaal betalen kunnen klanten de hele boodschappentrip, van boodschappenlijstje maken tot afrekenen, regelen met de Appie app:
het boodschappenlijstje samenstellen en in volgorde van de winkelrouting zetten
de boodschappen scannen met mobiel zelfscan en ze automatisch af laten strepen
digitaal betalen door in de app te kiezen voor betalen met de telefoon
In de eerste fase van de proef kan digitaal betaald worden met Android toestellen. De betaling vindt plaats via iDeal of met de creditcard. Na betaling hoeft de klant niet meer langs de betaalpaal en kunnen zij met de barcode in de app door het poortje op het betaalplein de winkel uit. Begin juli wordt de proef uitgebreid naar zes winkels en is de functionaliteit ook beschikbaar voor iOS.
Digitaal betalen is een van de innovaties die Albert Heijn introduceert om gemak en keuze te bieden bij het boodschappen doen. Andere voorbeelden zijn het persoonlijke boodschappenlijstje, de supersnelle bezorgservice Rappie en persoonlijke aanbiedingen op de handscanner.
(PvWK)
Foto: Jonas Leupe / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- keuze
- app
- iOS
- Rappie en persoonlijk
- digitaal betalen
- AH
- bezorgservice
- supersnel
- voorbeelden
- gemak
- handscanner
- boodschappenlijstje
- Appuie
- aanbiedingen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Verkoop Blokker van de baan
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 17-05-2024
- [marketeer 203] Arina Abbring -... 17-05-2024
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing