Conny Braams opvolger Keith Weed als cmo en cdo Unilever
- Food-en-retail
- 4 dec 2019 @ 07:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaFoodMarketing
- 4 dec 2019 @ 07:55
- Peter van Woensel Kooy
Conny Braams is vanaf januari 2020 benoemd in de nieuw gecreëerde rol van Chief Digital & Marketing Officer bij Unilever. Daarmee volgt ze global cmo Keith Weed op. Hiervoor was Braams EVP Middle Europe (Benelux, Germany, Austria & Switzerland, Nordics, Italy) en National Manager Unilever Nederland.
Weed startte per 1 november 2019 als toezichthouder bij bureaunetwerk WPP. Braams trad in 1990 in dienst bij Unilever als Product Manager Unox & Cup-a-Soup en bekleedde verschillende posities in marketing, sales, communications en general management. In haar nieuwe rol houdt ze zich behalve met marketing ook bezig met de digitale transformatie van het fmcg-bedrijf en neemt plaats in het team Unilever Leadership Executives.
(PvWK)
Raadpleeg hier kosteloos ons complete Unilever-dossier
(ruim 400 artikelen)
CV Conny Braams
1990 – 1996: Product manager Unox & Cup-a-Soup, Unilever Nederland
1996 – 1998: International & National Marketing Manager, Unilever Nederland
1998 – 1999: Trade Category Manager, International & National Marketing Manager, National Account Manager, Unilever Nederland
1999 – 2002: Marketing Director Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2002 – 2004: Vice President Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2004 – 2006: Vice President Corporate Communications & Sustainability, Unilever Europa (in Rotterdam)
2006 – 2010: Vice President Brand Building Foods, Refreshment, Home Care & Personal Care, Unilever Spanje (in Barcelona)
2011 – 2016: Senior Vice President Food Solutions – Asia, Africa, Middle-East, Unilever Food Solutions (in Singapore)
2016: General Manager Unilever Benelux, National Manager Unilever Nederland
2020: Chief Digital & Marketing Officer (cdo resp. cmo) Unilever
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Unox
- Unilever
- global cmo
- Chief Digital Officer
- Benelux
- WPP
- Cup-a-Soup
- Keith Weed
- cdo
- Unilever
- Conny Braams
- Germany
- Braams
- Middle Europe
- vrouw
- Chief Marketing Officer
- cmo
- Executive Vice President
- Austria
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Westland Salades maakt eerste TVC in 55 jaar
- Rhandy Biemans van Lu: 'Het is belangrijk dat ik een grote...
- Albert Heijn lanceert online omgeving voor gezonde leefstijl
- Vrouwen spenderen veel meer aan kleding dan mannen
- [onderzoek] Plantbased in vleesschap Lidl doen verkopen stijgen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hema meldt opnieuw stijging omzet en... 24-05-2024
- [onderzoek] Plantbased in vleesschap... 23-05-2024
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 22-05-2024
- Albert Heijn lanceert online... 22-05-2024
- Rhandy Biemans van Lu: 'Het is... 21-05-2024
- [branded content] Dare To Drink... 21-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing