Conny Braams opvolger Keith Weed als cmo en cdo Unilever

Conny Braams opvolger Keith Weed als cmo en cdo Unilever
  • Food-en-retail
  • 4 dec 2019 @ 07:55
  • 16554 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaFoodMarketing

Conny Braams is vanaf januari 2020 benoemd in de nieuw gecreëerde rol van Chief Digital & Marketing Officer bij Unilever. Daarmee volgt ze global cmo Keith Weed op. Hiervoor was Braams EVP Middle Europe (Benelux, Germany, Austria & Switzerland, Nordics, Italy) en National Manager Unilever Nederland.

Weed startte per 1 november 2019 als toezichthouder bij bureaunetwerk WPP. Braams trad in 1990 in dienst bij Unilever als Product Manager Unox & Cup-a-Soup en bekleedde verschillende posities in marketing, sales, communications en general management. In haar nieuwe rol houdt ze zich behalve met marketing ook bezig met de digitale transformatie van het fmcg-bedrijf en neemt plaats in het team Unilever Leadership Executives.
(PvWK)

Raadpleeg hier kosteloos ons complete Unilever-dossier
(ruim 400 artikelen)



CV Conny Braams
1990 – 1996: Product manager Unox & Cup-a-Soup, Unilever Nederland
1996 – 1998: International & National Marketing Manager, Unilever Nederland
1998 – 1999: Trade Category Manager, International & National Marketing Manager, National Account Manager, Unilever Nederland
1999 – 2002: Marketing Director Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2002 – 2004: Vice President Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2004 – 2006: Vice President Corporate Communications & Sustainability, Unilever Europa (in Rotterdam)
2006 – 2010: Vice President Brand Building Foods, Refreshment, Home Care & Personal Care, Unilever Spanje (in Barcelona)
2011 – 2016: Senior Vice President Food Solutions – Asia, Africa, Middle-East, Unilever Food Solutions (in Singapore)
2016: General Manager Unilever Benelux, National Manager Unilever Nederland
2020: Chief Digital & Marketing Officer (cdo resp. cmo) Unilever

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken