Conny Braams opvolger Keith Weed als cmo en cdo Unilever
- Food-en-retail
- 4 dec 2019 @ 07:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaFoodMarketing
- 4 dec 2019 @ 07:55
- Peter van Woensel Kooy
Conny Braams is vanaf januari 2020 benoemd in de nieuw gecreëerde rol van Chief Digital & Marketing Officer bij Unilever. Daarmee volgt ze global cmo Keith Weed op. Hiervoor was Braams EVP Middle Europe (Benelux, Germany, Austria & Switzerland, Nordics, Italy) en National Manager Unilever Nederland.
Weed startte per 1 november 2019 als toezichthouder bij bureaunetwerk WPP. Braams trad in 1990 in dienst bij Unilever als Product Manager Unox & Cup-a-Soup en bekleedde verschillende posities in marketing, sales, communications en general management. In haar nieuwe rol houdt ze zich behalve met marketing ook bezig met de digitale transformatie van het fmcg-bedrijf en neemt plaats in het team Unilever Leadership Executives.
(PvWK)
Raadpleeg hier kosteloos ons complete Unilever-dossier
(ruim 400 artikelen)
CV Conny Braams
1990 – 1996: Product manager Unox & Cup-a-Soup, Unilever Nederland
1996 – 1998: International & National Marketing Manager, Unilever Nederland
1998 – 1999: Trade Category Manager, International & National Marketing Manager, National Account Manager, Unilever Nederland
1999 – 2002: Marketing Director Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2002 – 2004: Vice President Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2004 – 2006: Vice President Corporate Communications & Sustainability, Unilever Europa (in Rotterdam)
2006 – 2010: Vice President Brand Building Foods, Refreshment, Home Care & Personal Care, Unilever Spanje (in Barcelona)
2011 – 2016: Senior Vice President Food Solutions – Asia, Africa, Middle-East, Unilever Food Solutions (in Singapore)
2016: General Manager Unilever Benelux, National Manager Unilever Nederland
2020: Chief Digital & Marketing Officer (cdo resp. cmo) Unilever
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- global cmo
- Conny Braams
- cdo
- Keith Weed
- Benelux
- cmo
- WPP
- Cup-a-Soup
- vrouw
- Chief Digital Officer
- Braams
- Chief Marketing Officer
- Executive Vice President
- Unox
- Unilever
- Germany
- Austria
- Unilever
- Middle Europe
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers