Conny Braams opvolger Keith Weed als cmo en cdo Unilever
- Food-en-retail
- 4 dec 2019 @ 07:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaFoodMarketing
- 4 dec 2019 @ 07:55
- Peter van Woensel Kooy
Conny Braams is vanaf januari 2020 benoemd in de nieuw gecreëerde rol van Chief Digital & Marketing Officer bij Unilever. Daarmee volgt ze global cmo Keith Weed op. Hiervoor was Braams EVP Middle Europe (Benelux, Germany, Austria & Switzerland, Nordics, Italy) en National Manager Unilever Nederland.
Weed startte per 1 november 2019 als toezichthouder bij bureaunetwerk WPP. Braams trad in 1990 in dienst bij Unilever als Product Manager Unox & Cup-a-Soup en bekleedde verschillende posities in marketing, sales, communications en general management. In haar nieuwe rol houdt ze zich behalve met marketing ook bezig met de digitale transformatie van het fmcg-bedrijf en neemt plaats in het team Unilever Leadership Executives.
(PvWK)
Raadpleeg hier kosteloos ons complete Unilever-dossier
(ruim 400 artikelen)
CV Conny Braams
1990 – 1996: Product manager Unox & Cup-a-Soup, Unilever Nederland
1996 – 1998: International & National Marketing Manager, Unilever Nederland
1998 – 1999: Trade Category Manager, International & National Marketing Manager, National Account Manager, Unilever Nederland
1999 – 2002: Marketing Director Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2002 – 2004: Vice President Business Unit Spreads & Cooking Products, Unilever Nederland
2004 – 2006: Vice President Corporate Communications & Sustainability, Unilever Europa (in Rotterdam)
2006 – 2010: Vice President Brand Building Foods, Refreshment, Home Care & Personal Care, Unilever Spanje (in Barcelona)
2011 – 2016: Senior Vice President Food Solutions – Asia, Africa, Middle-East, Unilever Food Solutions (in Singapore)
2016: General Manager Unilever Benelux, National Manager Unilever Nederland
2020: Chief Digital & Marketing Officer (cdo resp. cmo) Unilever
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Executive Vice President
- Austria
- Chief Marketing Officer
- Keith Weed
- Conny Braams
- WPP
- Germany
- vrouw
- Benelux
- Unilever
- Braams
- cdo
- Unox
- Middle Europe
- global cmo
- Unilever
- cmo
- Cup-a-Soup
- Chief Digital Officer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




