Bang & Olufsen kondigt twee nieuwe generaties home speakers aan

Bang & Olufsen kondigt twee nieuwe generaties home speakers aan
  • Food-en-retail
  • 13 mrt 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • IntroductieWinkelen

Audio/design-topmerk Bang & Olufsen kondigt de nieuwe generatie Beosound A9 en Beosound 2 aan. De twee luidsprekers zijn verkrijgbaar in de nieuwe afwerkingen Black Anthracite, Gold Tone en Natural en passen op het B&O 'Mozart softwareplatform'.

'Vandaag vieren we dat we twee van onze populairste home speakers toekomstbestendig maken', vertelt Bang & Olufsen's Vice President of Product Marketing Michael Henriksson aan MarketingTribune. 'Tijdloos design betekent niet alleen producten maken die duurzaam zijn, maar ook ontwerpen maken die mensen tientallen jaren lang zullen boeien en met trots zullen bezitten.'

Het hart van het Mozart-platform van Bang & Olufsen is de vervangbare module, die over voldoende rekenkracht beschikt om jarenlang software-updates en functies te ontvangen. Als de connectiviteits- en streamingtechnologie ooit verouderd raakt, kan de module volgens het merk worden vervangen door de nieuwste versie - voor een geweldige geluidservaring 'gedurende tientallen jaren'.

Beosound A9 5th generation
De Beosound A9 definieert volgens B&O het tijdloze design van de hedendaagse Bang & Olufsen-producten. 'Het beruchte cirkelvormige design, ontworpen door Oivind Slaatto, werd in 2012 gelanceerd en is nog steeds een van de meest populaire producten. De Beosound A9 vult een leefruimte met rijk en krachtig geluid en past naadloos in elke interieurstijl.' Het kost € 2,999.

Beosound 2 3rd generation
De Beosound 2, een belangrijk onderdeel van het portfolio van Bang & Olufsen, is een krachtige multiroom-luidspreker die een uniek design combineert met een uitmuntend geluid. De Beosound 2 werd oorspronkelijk in 2016 gelanceerd en is nu toe aan zijn derde generatie Bang & Olufsen-geluid, maar blijft naar eigen zeggen 'tegelijkertijd iconisch'.
De Beosound 2 is gemaakt van aluminium, een materiaal dat inmiddels synoniem is met Bang & Olufsen. 'De direct herkenbare kegelvorm van de Beosound 2 trekt altijd de aandacht, waar in de kamer u zich ook bevindt.'
Net als de Beosound A9 is een van de belangrijkste updates van de Beosound 2 de introductie van 'Mozart', vermeldt B&O nog, 'die ervoor zorgt dat het vakmanschap aan de buitenkant en de levensduur van de software nog jaren meegaan en dat de luidspreker naadloos integreert in elk luxueus multiroom-systeem.' Meer info staat hier.
(PvWK)

Over B&O
'Bang & Olufsen is een luxe audiomerk dat in 1925 in Struer, Denemarken, werd opgericht door Peter Bang en Svend Olufsen. Hun toewijding en visie blijven de basis van het bedrijf. Al bijna een eeuw lang verlegt Bang & Olufsen de grenzen van de audiotechnologie en blijft het bedrijf voorop lopen op het gebied van akoestische innovatie. Vandaag de dag wordt elk Bang & Olufsen-product nog steeds gekenmerkt door de unieke combinatie van prachtig geluid, tijdloos design en ongeëvenaard vakmanschap. De innovatieve en vooruitstrevende producten van het bedrijf worden wereldwijd verkocht in Bang & Olufsen-winkels, op bang-olufsen.com en in geselecteerde winkels. Het bedrijf heeft ongeveer 1.000 mensen in dienst en is actief in meer dan 70 markten. De aandelen van Bang & Olufsen staan genoteerd op NASDAQ Copenhagen A/S.'

(bron: B&O)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken