CanalDigitaal voegt interactieve diensten toe aan satellietaanbod

CanalDigitaal voegt interactieve diensten toe aan satellietaanbod
  • Media
  • 2 jan 2014 @ 17:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineTelevisie

CanalDigitaal introduceert als aanvulling op haar satellietaanbod de mogelijkheid om in heel Nederland via wifi of mobiel interactief te kijken naar FOX Sports via de computer, tablet en smartphone met de nieuwe dienst FOX Sports GO. Dit als aanvulling op kijken via de satelliet.

Het kijkgedrag heeft de afgelopen tijd enorme veranderingen doorgemaakt, zo blijkt ook uit het laatste onderzoek Trends in Digitale Media. Een onlangs gepubliceerd rapport door marktonderzoeksbureau GfK. Bijna een kwart van de Nederlanders kijkt tv via de tablet, een groei van 50% sinds de laatste meting in december 2012. 

Door de toevoeging van FOX Sports GO kunnen CanalDigitaal-klanten met een FOX Sports abonnement naar video on demand (VOD) en live naar televisie kijken op hun computer, tablet en smartphone. Aanvullend heeft men via deze media ook de beschikking over het extra televisiekanaal FOX Sports Eredivisie 2 en het extra kanaal FOX Sports Internationaal 1. Wat betekent dat klanten met GO - afhankelijk van het abonnement - in totaal toegang hebben tot 5 FOX Sports kanalen.

Naast live televisiekijken naar FOX Sports met een computer, tablet of smartphone zijn er meer mo-gelijkheden via het 2e scherm. Een goed voorbeeld hiervan is de aanvullende gratis dienst Sidekick, waarmee kijkers over uitgebreide wedstrijdstatistieken beschikken. Ook kan men vanuit meerdere cameraposities wedstrijdmomenten bekijken. Tot slot biedt FOX Sports GO de mogelijkheid om eerder naar samenvattingen te kijken, zonder re-clame.
Om gebruik te maken van FOX Sports GO volstaat het bezit van een computer, tablet of smartphone. Klanten hebben geen extra (satelliet)apparatuur nodig. De app voor de tablet en smartphone is bo-vendien gratis te downloaden.

Het online kijken naar televisieprogramma's neemt toe, dankzij de groei van het gebruik van smartphone en tablet. Uit onderzoek van SPOT blijkt dat deze groei het sterkst is voor kijken via de tablet. Dit komt door het grotere scherm en de betere beeldkwaliteit. In een jaar tijd groeide het percentage wel eens tv kijken via de tablet met 50%, van 16 naar 24 procent. De percentages via de laptop, computer en smartphone zijn stabiel gebleven: voor laptop en pc ligt het percentage rond de 30, voor smartphones is dat 8 procent.

Eerder al introduceerde CanalDigitaal in samenwerking met Film1 en Sport1 de diensten Film1 GO en Sport1 GO. Waarmee klanten ook online en mobiel van films, series en sportwedstrijden kunnen genieten. CanalDigitaal liep hiermee voorop en was de eerste van alle televisieaanbieder die deze interactieve diensten aan haar klanten aanbood. 

www.canaldigitaal.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken