Spil Games komt met nieuw reclameplatform

Spil Games komt met nieuw reclameplatform
  • Online
  • 3 apr 2014 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online gamingOnline advertising

Spil Games, de wereldwijde publisher van online games en eigenaar van sites zoals www.GirlsgoGames.nl, www.spelletjes.nl en www.spel.nl, lanceert een nieuwe, gepersonaliseerde benadering voor het integreren van videoreclames in online games. Met dit nieuwe systeem worden de reclames getoond aan het gamerspubliek van Spil Games, dat bijna 200 miljoen maandelijks gebruikers telt.

Erik Goossens, CEO van Spil Games: ‘In het afgelopen jaar zagen we een stijging van 500 procent in de budgets voor videoreclames op onze platforms. Hoewel dit percentage blijft groeien, zien we ook dat adverteerders nog niet weten waar ze hun digitale videoreclames het beste kunnen plaatsen om hun doelgroep optimaal te bereiken. Sociale netwerksites, YouTube en nieuwswebsites houden bezoekers niet lang genoeg vast zoals de tv dat doet. Wie vijf minuten op een nieuwssite blijft, of vijftien minuten op YouTube, wil niet dertig seconden wachten op een videoreclame.’

Cliffhanger moment
Het systeem maakt gebruik van zogeheten cliffhanger-momenten in games door juist dan videoreclames te presenteren. Het vernieuwende Spil Games-systeem plaatst deze advertenties op momenten waarbij de gamer het meest betrokken is en niet (zoals gebruikelijk) tijdens bestaande pauzes in de games. Deze momenten worden berekend met behulp van een complex algoritme dat rekening houdt met de activiteit duur en hoe ver gevorderd de speler is binnen de game. Zo beloofd het systeem dat de spelers in een opgewekte, enthousiaste stemming zijn en daardoor minder geneigd raken om de reclame of de game af te sluiten.

Pilot
Adverteerders die deelnamen aan de pilot plukken nu al de vruchten van dit project met bekijk-percentages (VTR, view-through rates) van 90 procent doordat reclames op cliffhanger-momenten getoond worden. Digitale videoreclames blijken alleen effectief wanneer ze in verhouding staan met de duur van de content, net als op televisie. Internetters besteden gemiddeld veertig minuten per sessie op de game-platforms van Spil Games – meer dan twee keer zo lang als aan andere online activiteiten, zoals het bekijken van YouTube-video’s of nieuwswebsites. Dankzij de verschillende websites die elk een andere doelgroep aanspreken kan Spil Games individuele consumentensegmenten nauwkeurig onderscheiden en bereiken. Bestaande reclameformats hoeven niet aangepast te worden.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken