Mik Nijhuis spreekt op M-commerce Event over Joopp

Mik Nijhuis spreekt op M-commerce Event over Joopp
  • Online
  • 14 jan 2015 @ 00:15
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • MobileM-commerceWebsite

Mik Nijhuis, spreker op het M-commerce Event dat op 5 februari in het Rosarium in Amsterdam wordt gehouden, lanceerde samen met Joost Hietbrink in 2006 YelloYello. Het doel was het MKB online zichtbaar te maken. YelloYello werd in 2008 overgenomen door de Gouden Gids. Inmiddels heeft Nijhuis – weer samen met Hietbrink - een nieuw product in de markt gezet, namelijk Joopp. Nijhuis: ‘Joopp is voor kleine bedrijven een super eenvoudige manier om responsive sites te maken en te beheren.’ Joopp is geselecteerd uit honderden bedrijven om mee te doen aan het Startupbootcamp Accelerator.

Waarom ben je als spreker uitgenodigd?
‘Mijn verhaal is vooral interessant voor het kleinbedrijf. Joopp maakt de vertaalslag van reponsive sites naar mobiel, tablets en labtops. En die vertaalslag is volledig geautomatiseerd. We maken het ondernemers dus heel makkelijk. In het eerste kwartaal van dit jaar gaat onze site de lucht in en kunnen ondernemers zich aanmelden op joopp.com. Joopp is dus ‘nieuws’ en ik denk dat ik daarom ook ben uitgenodigd. Als ons bootcamp is afgesloten – dat is op 23 januari – gaan we Joopp pitchen en presenteren op de zogenaamde Demoday. Zo hopen we investeerders aan te trekken.’

Wat ga je op het event vertellen?
‘Dat veel kleine ondernemers nu omzet mislopen, omdat hun site niet goed werkt op mobieltjes. Bovendien staat er op die sites vaan verouderde en niet relevante content. Er zijn zo’n 4 miljoen kleine bedrijven en 20 procent daarvan heeft nog niet eens een website. Dan heeft nog eens 90 procent geen responsive site die op mobieltjes goed leesbaar is. En dat terwijl steeds meer mensen zich op hun smartphone oriënteren. Meer en meer internetverkeer loopt via mobieltjes. Blijkbaar zijn de huidige oplossingen – die er zeker zijn – te ingewikkeld voor veel ondernemers. Bovendien liggen hun kwaliteiten ergens anders. Wij willen dit hele proces – de vertaalslag van website naar mobiel - vereenvoudigen en zelfs volledig automatiseren. Ik ga dus uitleggen op het event dat Joopp hard nodig is.’

Voor wie is het M-commerce Event interessant?
‘Voor iedereen die een kijkje in de toekomst wil nemen. Iedereen die interesse heeft in het automatiseren van online presence. Die een website wil die automatisch wordt geüpdatet zonder dat het veel tijd kost. Tijd die ze eigenlijk niet hebben!’

M-commerce Event
Datum: 5 februari 2015
Locatie: Rosarium, Amsterdam
Aanmelden kan op deze site!
 

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken